گوگل تبلت نکسوس 8 خود را در تابستان سال آتی به بازار عرضه خواهد کرد

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
براساس اخبار منتشر شده در دیجی‌تایمز، گوگل در نظر دارد تا در میانه‌های سال جاری میلادی تبلت ۸ اینچی خود را به بازار عرضه کند. گفته می‌شود که نام نکسوس ۸ برای این تبلت انتخاب شده است.
تبلیغات

دیجی‌تایمز این گزارش را براساس گفته‌های منابع موجود در زنجیره‌ی تولید سخت‌افزار تهیه کرده است. براساس گفته‌های منابع مورد نظر، غول جستجوگر دنیا در نظر دارد تا تبلت 8 اینچی خود را که نکسوس 8 نام گرفته است در تابستان سال 2014 میلادی به بازار عرضه کند.

از نکات جالب توجه در مورد این تبلت، تصمیم گوگل مبنی بر استفاده از نوع دیگری از تراشه برای تبلت 8 اینچی است. گوگل در نظر دارد تا به‌جای استفاده از تراشه‌های کوالکام، محصولات سری T از Bay Trail اینتل را به‌عنوان قلب پردازشی تبلت 8 اینچی خود به کار ببندد. همچنین شایعات حکایت از تلاش کوالکام برای بدست‌آوردن امتیاز استفاده از تراشه‌های خود در این تبلت‌ها دارد. با توجه به اینکه تولید محصولات پیشین گوگل در این بازه قیمتی تبلت‌ها برعهده‌ی ایسوس بوده است، این کمپانی نیز تلاش خود را به کار گرفته است تا با توجه به موفقیت‌های قبلی در تولید تبلت‌های گوگل، باردیگر خود را به عنوان شریک سخت‌افزاری گوگل معرفی نماید.

سایر کمپانی‌های موجود همچون لنوو، سامسونگ و ال‌جی، در مقابل ایسوس شانس کمتری را برای جلب نظر گوگل دارند. چراکه ایسوس با تولید محصولات پیشین و جلب رضایت کاربران و منتقدان در مورد تبلت‌های تولیدی قبلی، رابطه‌ی خوبی را با گوگل شکل داده است. با توجه به رابطه‌ی خوب ایسوس و تولیدکنندگان سخت‌افزار، این کمپانی تایوانی احتمالا تولید نکسوس ۸ را نیز برعهده خواهد گرفت.

شایعات در مورد نکسوس 8 از زمانی آغاز شد که تصویری از یک تبلت متفاوت از سری نکسوس در وب‌سایت رسمی اندروید کیت‌کت قرار گرفت. این تبلت اندازه‌‌ای به مراتب بزرگتری نسبت به نکسوس 7 داشت در حالی که ابعاد آن از تبلت 10 اینچی نیز کوچک‌تر بود. به‌نظر می‌رسد گوگل در پی تولید محصولی است تا رقیبی جدی برای مینی‌آیپد‌های اپل به بازار عرضه کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات