به کمک آیفون و smartCARD میزان کلسترول خون خود را چک کنید!

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
اکثر مردم از دانستن میزان سطح کلسترول خون خود نگران هستند اما شاید عده قلیلی نیز در این میان نگران روش‌های درمانی و آزمایشات پیچیده، گران‌قیمت و زمان‌بری هستند که باید پشت سر بگذارند. اکنون اما شاید دیگر لازم نباشد چنین فرآیندی را طی کنند.
تبلیغات

دانشمندان دانشگاه کورنل در حال کار روی گجت جدیدی می‌باشند که کارت هوشمند خوانده می‌شود و به بیماران و مردم عادی امکان می‌دهد سطح کلسترول خون خود را با کمک آیفون تعیین کنند.

smartCARDکه مخفف عبارت اپلیکیشنی برای تشخیص سریع‌تر کلسترول روی گوشی هوشمند (smartphone Cholesterol Application for Rapid Diagnostic) می‌باشد، به قسمت دوربین تلفن متصل می‌شود و دارای شکافی است که نوار استاندارد تست کلسترول در آن قسمت قرار می‌گیرد. تنها کافی است استفاده کننده قطره‌ای از خون خود را روی این نوار قرار دهد. این کار باعث می‌شود نوار در پاسخ به نشانه‌های زیستی موجود در نمونه خون تغییر رنگ دهد. به محض آنکه نوار را داخل شکاف دستگاه قرار دهید دوربین تلفن از آن عکسی تهیه می‌کند. پس از آن یک اپلیکیشن ضمیمه رنگ تصویر را مورد آنالیز قرار داده و میزان صحیح کلسترول خون را اعلام می‌کند. کل این عملیات حدود یک دقیقه به طول می‌انجامد.

دیوید اریکسون، سرگروه تیم تحقیقاتی ادعا می‌کند این وسیله حتی در شکلی که هم اکنون دارد نیز قابلیت ورود به بازارهای جهانی را دارد ولی تیم تحقیقاتی مایلند زمان بیش‌تری را صرف توسعه و بهبود عملکردهای آن کنند. به عنوان مثال تا اینجا این وسیله تنها قادر است میزان کل کلسترول خون را مشخص کند اما با روش‌های نوین‌تری قادر خواهد بود میان کلسترول خوب و بد فرق بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات