تیم طراحی ایکس‌باکس وان صدها طرح مفهومی کنترلر این کنسول را با استفاده از پرینتر سه‌بعدی آزموده است

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
سرپرست تیم طراحی کنسول بازی مایکروسافت مصاحبه‌ای را با وب‌سایت این کمپانی انجام داده و در آن روند طراحی ایکس‌باکس وان را توضیح داده است. استفاده از پرینتر سه‌بعدی امری شایع در طراحی است که طی آن صدها طرح مفهومی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ایکس ‌باکس وان سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد. بازی کردن در این کنسول بسیار لذت‌بخش و عالی است. اما نقاط مثبت این کنسول بازی فقط به طراحی داخلی آن مربوط نمی‌شود، بلکه طراحی ظاهری آن نیز در نوع خود یک شاهکار است. وقتی چینین محصولی روانه بازار می‌شود، گاهی فراموش می‌کنیم که طراحان آن از ابتدا بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای به چنین طراحی رسیده‌اند.

بسیاری از ابزار اطراف ما از توسترها تا کنسول‌های بازی طراحی‌های ویژه‌ای دارند و برای طراحی این شاهکارهای تکنولوژیک چندین و چند نفرساعت هزینه شده است. حال کارل لدبتر از مایکروسافت می‌خواهد شما بدانید که برای تولید سخت‌افزار ایکس ‌باکس وان چه میزان کاری انجام گرفته است.

در مصاحبه‌ای که وب‌سایت مایکروسافت با لدبتر (که بیش از 200 پتنت را ثبت کرده) صورت داده است، وی روند طراحی مفهومی که تیم طراحی مایکروسافت برای تولید ایکس‌باکس وان مورد استفاده قرار داده است را توضیح داده است. لدبتر و تیمش به کمک پرینتر سه‌بعدی 75 نسخه از این کنسول و 100 نسخه از کینکت و 200 نسخه از کنترلر این دستگاه را طراحی کرده‌اند. بدین طریق توانسته‌اند پیش از رسیدن به طرح نهایی تمام ترفندها را اعمال کرده و بیازمایند.

هم‌زمان DualShock 4 سونی نیز از فرایند طراحی مفهومی مشابهی استفاده کرده است. D-pad و تریگرها به‌طور پس از چندین آزمایش و تغییر بازطراحی شدند و فاصله بین دکمه‌ها تغییر کرده و یک تاچ‌پد بزرگ به وسط کنترلر اضافه شد. کنترلر PS3 نیز به همین ترتیب طراحی شده بود. یکی از طرح‌های مفهومی نه چندان معروف کنترلر نسخه قبلی پلی‌استیشن به‌نام Boomerang که در نمایشگاه E3 ۲۰۰۵ رونمایی شد نیز از همین رویه پیروی کرده بود.

این نوع طراحی مفهومی در حوزه صنعت الکترونیک بسیار معمول است. دستگاه‌هایی همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز پیش از آماده شدن نسخه نهایی بارها و بارها تست می‌گردند. متاسفانه کمپانی‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها چندان در حفظ اسرار موفق نیستند.

بار دیگر که شایعاتی درباره آیپد 13 اینچی یا آیفون به شکل قطره خواندید، به یاد بیاورید که صدها طرح مفهومی از کنترلر Xbox One راهی سطل‌های زباله گشتند، درحالی‌که مایکروسافت 100 میلیون دلار برای بازطراحی آن هزینه کرده بود. حتی اگر طرحی از خط تولید درز کند، باز هم مشخص نیست که آیا در نهایت به‌عنوان طرح نهایی راهی بازار گردد یا خیر؟! شایعات همیشه جذاب بوده‌اند ولی بین شایعه تا واقعیت فاصله زیادی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات