سامسونگ هزینه تبلیغاتی خود را در بخش محصولات موبایل کاهش خواهد داد
مقداری از سرزنشها بابت این کاهش، متوجه هزینههای سنگین بازاریابی و تبلیغات سامسونگ است. پس از ارائهی گزارش مالی، کیم هیونجون، نائب رئیس این کمپانی در یک کنفرانس به تحلیلگران گفته است که کمپانی متبوع وی، در سال جاری، بودجه بازاریابی بخش موبایل خود را کاهش خواهد داد. البته همچنان سامسونگ برنامههای تبلیغاتی بزرگی برای معرفی محصولات خود در خلال المپیک زمستانی روسیه دارد. در بازیهای المپیک زمستانی، هر ورزشکار به گونهای سخاوتمندانه، یک گلکسی نوت 3 از سامسونگ دریافت خواهد نمود.
سامسونگ در نظر دارد در عین حال که مخارج بازاریابی خود را کاهش میدهد، اثربخشی هر دلار از مخارج تبلیغاتی آینده را بیش از پیش گسترش دهد. این حرکت به منزلهی پذیرش ریسک بزرگی برای سامسونگ خواهد بود چرا که هر یک از رقبای این شرکت میتواند با یک کمپین تبلیغاتی هنگفت رشته های سازندهی کره جنوبی را پنبه کند و سامسونگ بخاطر کاهش بودجه بازاریابی توان مقابلهی کمی خواهد داشت. کیم هیونجون میگوید:
ما از نفوذ رخدادهای ورزشی جهانی نظیر المپیک زمستانی و نیز کانالهای توزیع و خردهفروشی خود بهره خواهیم برد... اما تلاش خواهیم کرد که اثرگذاری مخارج بازاریابی خود را افزایش داده و در عین حال مجموع بودجهی بازاریابی موبایل را کاهش دهیم تا درآمد امسال را در مقایسه با سال پیش بهبود بخشیم.
نظرات