گزارش مالی سه‌ماه‌ی چهارم سال ۲۰۱۳ مایکروسافت: درآمد بدست آمده بخاطر سرفیس دو برابر شده است

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۳ (سه ماه دوم سال مالی مایکروسافت) خود را منتشر کرده است که در آن هیچ خبری از ویندوز فون نیست. این کمپانی در گزارش خود تا حدودی به رجز خوانی در مورد تبلت سرفیس خود پرداخته است که در طی بازه‌ی زمانی سه ماهه، فروش این دستگاه بطور پی در پی به بیش از دو برابر رسیده است.
تبلیغات

 فروش سرفیس مایکروسافت از حدود 400 میلیون دلار در سه‌ماهه‌ی سوم تقویمی، به 893 میلیون دلار در آخرین سه‌ماهه سال رسیده است. کلید این افزایش درآمد، ارائه‌ی تبلت Surface 2 توسط مایکروسافت است که با بهبودهای اساسی در مشخصات خود، رکورد فروش خوبی را از خود بر جای گذاشت. گروه دستگاه‌ها و کالاهای مصرفی که شامل تبلت‌های این شرکت نیز می‌شود رشد درآمد 13 درصدی به خود دیده که مجموع رقم آن را به 11.91 میلیارد دلار می‌رساند. در مجموع، مایکروسافت رکورد درآمد 24.52 میلیارد دلاری را گزارش نموده است. سود سهام این کمپانی به 6.56 میلیارد رسیده است که بیانگر مبلغ 78 سنت به ازای هر سهم است. جالب است بدانید که وال‌استریت پیش‌بینی سود 68 سنت در ازای هر سهم را ارائه کرده بود.

همچنان صحبت‌های مربوط به انتخاب یک مدیرعامل جدید برای تصدی پست استیو بالمر بازنشسته ادامه دارد. این کمپانی وارد پنجمین ماه جستجوی خود برای انتخاب این شخص می‌شود و همچنان به دنبال یافتن رهبری برای مایکروسافت است که توانایی حذف فاصله‌ی موجود میان iOS، اندروید و ویندوز فون را داشته باشد. استیو بالمر می‌گوید:

بخش تجاری ما همچنان به تلاش خود برای پیشی گرفتن از مجموع بازار ادامه می‌دهد و بخش دستگاه‌ها و کالاهای مصرفی ما نیز با سه‌ماه‌ی منتهی به تعطیلات بسیار خوبی مواجه بوده است. سرمایه‌گذاری‌هایی که ما برای ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری با ارزش بالا به مشتریان‌مان بر روی دستگاه‌ها و سرویس‌ها انجام می‌دهیم و نیز کارهایی که با همراهی شرکای خود به اجرا می‌گذاریم، در حال ایجاد نتایج قدرتمندی است که ما را در موقعیتی مناسب برای رشد بلند مدت قرار می دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات