آپدیت جدید Steam OS بتا امکان بوت دوگانه را فراهم نمود

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هنوز مدت زمان اندکی تا رسیدن کنسول‌های Steam Machine به دست خریداران فاصله داریم؛ اما اگر شما یکی از معدود افراد شجاعی هستید که نسخه‌ی بتای SteamOS را نصب و امتحان کرده‌اند، خبر خوش برای شما این است که آخرین آپدیت ارائه شده برای این سیستم‌عامل گنو/لینوکس محور، انعطاف‌پذیری بیشتری را برای آن فراهم می‌آورد.
تبلیغات

 این بروز رسانی جدید، امکان پیاده‌سازی سیستم‌عامل به صورت بوت دوگانه، با سیستم‌عامل فعلی شما و نیز قابلیت پارتیشن‌بندی شخصی شده را فراهم می‌کند و اجازه حواهد داد بدون مشکلات گذشته -در مورد پاک شدن تمامی اطلاعات و سیستم‌عامل‌های دستگاه-، به نصب این سیستم‌عامل در کنار ویندوز و یا گنو/لینوکس فعلی خود بپردازید.

با وجود اینکه افراد استفاده کننده از نسخه‌ی بتای این محصول زیاد نیستند، اما این نشانه‌ی خوبی برای علاقمندانی است که به دلیل محدودیت‌های ذاتی SteamOS، از آن دور شده‌اند. البته لازم به ذکر است که همانند نسخه‌ی بتای اولیه، نصب و آزمایش این بتا نیز برای کسانی که حاضر به پذیرش ریسک هستند، توصیه می‌شود؛ چرا که تا کنون تست بسیار کمی بر روی این نسخه صورت گرفته و خصوصا مشکلات احتمالی مربوط به بوت دوگانه، همچنان کشف و مرتفع نشده است. بر همین اساس یکی از مهندسان والو توصیه می‌کند که این نسخه را نیز بر روی هیچ سیستمی که آمادگی از دست دادن اطلاعات آن را ندارید، نصب نکنید.

والو می‌گوید که در این نسخه، مشکل خروجی صدای مربوط به Steam Machineهای مبتنی بر اینتل، نظیر Gigabyte Brix Pro را مرتفع نموده و نیز ایزوی جدیدی برای این سیستم‌عامل ارائه کرده است که امکان نصب SteamOS را بر روی مادربوردهای معمولی بدون پشتیبانی از UEFI نیز فراهم می‌نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات