چشم‌بند Napwell شما را با طلوع خورشید مصنوعی خود بیدار می‌کند

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
ایده‌ی بیدار شدن با طلوع خورشید مصنوعی، با وجود انواع ساعت‌های زنگ دار عجیب و غریب، چندان هم جدید نیست. از جمله‌ی این ساعت‌ها می‌توان به Philips Wake-Up Light ، Pure Twilight و Aurora Wake-Up Light اشاره کرد. اما استفاده از این ایده برای چشم‌بند‌ها چیز جدیدی است که تیم مهندسی طراح Napwell، به آن جامه‌ی عمل پوشانده‌اند. اگر می خواهید صبح‌ها سرحال از خواب برخیزید و روز بدون خواب آلودگی را پشت سر بگذرانید، شاید بهتر باشد به فکر تهیه‌ی یکی از این چشم‌بندها باشید.
تبلیغات

در حقیقت Napwell یک چشم‌بند معمولی است که 2 جزء مهم به آن افزوده شده است تا آن را به ابزاری کاربردی‌تر تبدیل کند. اول، یک زمان‌سنج در جلو که می‌تواند برای بیدار شدن در زمان خاصی تنظیم شود و دوم لامپ‌های LED که در درون چشم‌بند قرار گرفته‌اند و به طور تدریجی تا بیدار شدن شما از خواب روشن‌تر می‌شوند.

napwell-mask-1

اولین و مهم‌ترین علت ساخته‌شدن این ابزار، نیاز به بر طرف‌کردن خواب‌آلودگی روزانه است؛ چیزی که بسیاری از ما هنگامی که به طور ناگهانی از خواب بیدار می‌شویم، دچار آن می‌شویم. این حس خواب آلودگی و بی‌حالی می‌تواند تا ساعت‌ها پس از بیدار شدن شما نیز ادامه داشته باشد. سیستم بیداری قرار گرفته در Napwell شبیه‌سازی است از طلوع خورشید که به بهتر بیدار شدن شما از خواب کمک می‌کند. انرژی این سامانه نیز از یک باتری تغذیه می‌شود که می‌تواند تا یک سال پیش از نیاز به جایگزینی، شما را همراهی کند.

هر چند این سامانه مشابه‌های دیگری همچون LUMI Mask را نیز داشته است، اما این نمونه‌ها سرانجام خوبی نداشته اند و کاربران از کیفیت آن‌ها بسیار ناراضی بوده‌اند. بودجه‌ی اصلی تولید Napwell از طریق سایت Kickstarter تأمین می‌شود و شما می‌توانید یکی از این چشم‌بند‌ها را با قیمتی حدود 50 دلار تهیه کنید.

ویدیوی کمپین Kickstarter این ابزار، در زیر قابل مشاهده است که شامل اصول علمی کار و نحوه‌ی جلوگیری از خواب آلودگی در طی روز توسط این ابزار نیز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات