توسعه‌دهندگان قابلیت استفاده از iOS در خودرو را فعال کردند تا رابط کاربری جدید آن ظاهر شود

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید در انتهای سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی سیستم iOS در خودرو خواهیم بود. اما یکی از توسعه‌دهندگان به نام استیون‌تروآتان، این قابلیت را پیش از معرفی رسمی آن فعال کرده است. به‌نظر می‌رسد وی اینکار را از طریق شبیه‌ساز iOS به انجام رسانده است.
تبلیغات

سیستم iOS در خودرو این امکان را برای کاربران ابزار‌های اپلی که از iOS7 استفاده می‌کنند، فراهم می‌کند تا ابزار خود را به سیستم مرکزی و صفحه‌ی نمایش خودرو متصل نمایند. از طریق کنسول خودرو می‌توان اپلیکیشن‌های نقشه‌ی اپل را اجرا کرد و پیام‌های متنی را مشاهده کرد. ضمنا قابلیت‌های دیگری همچون برقراری مکالمات یا کنترل موزیک در این سیستم قرار گرفته است.

iOSinTheCar5

هرچند به‌نظر می‌رسد که ویژگی‌های مربوط به سیستم ارتباطی iOS به خودروها در نسخه‌ی iOS 7.1 تعبیه شود، اما گویا این ویژگی‌ها به‌عنوان نسخه‌ی بتا در iOS 7  گنجانده شده است. به‌نظر می‌رسد، اپل ویژگی هایی را در سیستم‌عامل خود قرار داده است که می‌توان آن‌ها را از طریق اتصال به سایر ابزار‌ها مورد استفاده قرار داد. از‌جمله‌ی این ابزار‌ها می‌توان به تلویزیون اپل و همچنین اپل‌تی‌وی اشاره کرد. گویا اپل خود در حال آزمایش این ویژگی‌ها است. مطمئنا این ویژگی ها راه را برای توسعه‌ی قابلیت‌های دیگری در iOS باز خواهد کرد.

علاوه بر درک این موضوع که توسعه‌دهندگان می‌توانند این ویژگی را در iOS 7 فعال کنند، منوها و الگوی طراحی مورد استفاده نیز کمی تغییر کرده است. این تفاوت‌ها در تصاویر موجود به راحتی قابل تشخیص است. تصویر زیر بخشی از رابط‌کاربری ای سیستم را به نمایش گذاشته است که اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2013 و همچنین در وب‌سایت خود به نمایش گذارده است.

iOSinTheCar2

همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است، اپل نوار ابزار افقی را که خود به نمایش درآورده بود، بصورت عمودی در رابط‌کاربری تعبیه کرده است. این تغییر مکان فضای بیشتری را در مقایسه با حالت قبل در کنسول‌هایی با اندازه‌ی کوچک در اختیار توسعه‌دهندگان این سیستم قرار می‌دهد.

iOSinTheCar3

همانطور که ملاحظه می‌کنید، در ابتدای اجرای اپلیکیشن نقشه‌ی اپل، تذکرات امنیتی به کاربر نمایش داده می‌شود.

iOSinTheCar4

در این تصویر نیز نمایی از صفحه‌ی Home این سیستم را ملاحظه می‌کنید که فعلا خالی است.

iOSinTheCar1

هنوز مشخص نیست که اپل کدامیک از رابط‌های کاربری مورد نظر را در محصول نهایی خود عرضه خواهد کرد. با توجه به یکسان بودن رابط‌کاربری محصولات اپل، انتظار می‌رود تا این سیستم نیز بسیار شبیه به سایر محصولات موجود باشد. شاید بتوان تصاویر مربوط به سیستمی که اپل قبلا آن را به نمایش گذاشته بود، به‌عنوان نسخه‌ی اولیه در نظر گرفت که سیستم‌جدید که تصاویر آن منتشر شده است، به‌عنوان بروزرسانی و بهینه‌ شده‌ی آن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات