اپل بعد از سونی، سامسونگ و مایکروسافت در میزان رضایت مشتریان از شرکت های بزرگ تکنولوژی

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
براساس نظرسنجی فورستر عملکرد شرکت‌های بزرگ در برخورد و کسب رضایت مشتریانشان به نمایش در آمد.
تبلیغات

موسسه Forrester Research یکی از جالب ترین نظرسنجی‌های مردمی را  برای محاسبه میزان رضایتمندی مشتریان از شرکت های مطرح تکنولوژی برگزار می‌کند. نظرسنجی که طی آن هزاران نفر برای انتخاب بهترین شرکت‌ها به لحاظ برخورد با مشتری و خدمات پس از فروش انتخاب می شوند. امسال نیز به رسم سال های گذشته این نظر سنجی برگزار شد و بدین ترتیب عملکرد شرکت های بزرگ در برخورد و کسب رضایت مشتریانشان به نمایش در آمد. با ما برای جزئیات بیشتر همراه شوید.

نظر سنجی سال 2014، باعث شد تا شرکت های بزرگ تکنولوژی همچون سامسونگ، سونی و مایکروسافت نشان دهند که در زمینه مشتری مداری و برخورد با مشتریان چیزی از غول آمریکایی کم ندارند. 

این نظر سنجی با روش‌های بخصوص، تلاش می‌کند تا احساس کاربران نسبت به شرکت‌هایی که از آن ها خرید انجام داده‌اند را بسنجد. نظر سنجی امسال  که با مشارکت 7,500 هزار مشتری انجام گرفته بود، با طرح پرسش‌هایی از مشتریان در رابطه با خرید و خدمات پس از فروش، امتیازی به هر شرکت اختصاص داده است.

بر اساس نتایج این نظر سنجی، آمازون با کسب امتیاز 93، بهترین عملکرد را در بین 17 شرکت فعال در آمریکای شمالی به خود اختصاص داده است. رتبه دوم این نظر سنجی نیز به سونی، سامسو نگ و مایکروسافت با 82 امتیاز تعلق دارد. اپل نیز با 81 امتیاز در رتبه بعدی جای گرفته است. این در حالی است که تا سال گذشته، اپل امتیاز بالاتری را نسبت به سونی، سامسونگ و مایکروسافت به دست آورده بود؛ البته، این بدین معنا نیست که عملکرد اپل در این زمینه در سال 2013 با افت و خیز همراه بوده است. بلکه امتیاز فعلی کسب شده توسط این شرکت، همچنان امتیاز قابل توجهی به شمار ‌می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات