حافظه‌های فوق‌العاده ایمن iStorage، گواهینامه امنیتی FIPS140-2 Level 3 را کسب کردند

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت iStorage که تولیدکننده‌ی محصولات ذخیره‌ی اطلاعات بصورت ایمن از جمله datAshur، diskAshur و diskAshur DT است، موفق به دریافت Level 3 گواهینامه‌ی امنیتی FIPS 140-2 شد. این گواهینامه‌ی امنیتی، در زمینه‌ی رمزنگاری اطلاعات بسیار معتبر بوده و میزان امنیت رمزنگاری را مشخص می‌کند.
تبلیغات

پیش از این در یک مقاله جداگانه با عنوان «‫ایمن ترین حافظه ی USB جهان با قفل سخت افزاری، مانند یک گاوصندوق از اطلاعات شما محافظت می کند‬‎» به معرفی این حافظه‌های ایمن پرداختیم. حال این حافظه‌ها توانسته‌اند گواهینامه FIPS 140-2 را کسب نمایند و علاوه بر آن، در موسسه‌ی CESG انگلستان نیز در حال بررسی برای دریافت گواهینامه‌ی CPA می‌باشند.

با توجه به اکتشافات اخیر که توسط ادوارد اسنودن در مورد فعالیت‌های سازمان‌های جاسوسی جهان اعلام شده است، بسیاری از سازمان‌ها و مراکز بزرگ در جهان، در حال فاصله گرفتن از سیستم ذخیره‌ی ابری هستند؛ زیرا عملاً هر کسی می‌تواند بدون اجازه و یا بر جای گذاشتن ردی به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد. این شرکت‌ها به سمت ذخیره‌ی اطلاعات حساس خود بر روی هاردها و فلش‌های رمزنگاری شده پیش می‌روند که روشی بسیار ایمن است. نکته‌ی قابل توجه این است که تا به امروز، کسی قادر به شکستن رمزنگاری 256 بیت نشده است.

iStorage تنها شرکتی است که محصولات آن دارای رمزنگاری سخت‌افزاری – و نه صرفاً نرم‌افزاری- هستند که به صورت 256 بیت رمزنگاری می‌شوند و تنها راه دسترسی به اطلاعات، وارد‌کردن رمز 7 الی 15 رقمی از طریق صفحه‌کلید تعبیه شده بر روی آن‌ها است.

شرکت برگ نماینده انحصاری محصولات iStorage در ایران می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات