انتشار فایرفاکس برای ویندوز 8 باز هم به تاخیر افتاد

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه بیش از یک سال از عرضه ویندوز 8 می‌گذرد، هنوز اپلیکیشن فایرفاکس متناسب با طراحی کاشی‌محور آن در دسترس نیست. در هر حال به نظر نمی‌رسد که این وضعیت رو به بهبود باشد چرا که فایرفاکس اعلام کرده که نسخه اختصاصی Metro (در حقیقت Modern) این مرورگر باز هم با تاخیر مواجه شده و طبق برنامه جدید در 18 مارس ارائه خواهد شد.
تبلیغات

 انتظار می‌رفت که این نسخه از مرورگر محبوب فایرفاکس در نهایت پس از تاخیرهای متعدد، در ماه جاری عرضه شود. این نسخه نزدیک به دو سال پیش برای اولین بار رونمایی شد و فایرفاکس چندین بار قول ارائه نسخه نهایی آن را داده است ولی به نظر می‌رسد مشکلاتی در این روند وجود دارد که کار را برای موزیلا با مشکل مواجه کرده است.

در هر حال تیم موزیلا به دلیل تعطیلات سال نو میلادی کلیه انتشارها را دو هفته به عقب رانده تا توسعه‌دهندگان این پروژه بتوانند از ایام تعطیلات خود استفاده کنند که مسلما از منظر حل این مشکل چندان کارگشا نخواهد بود. اگر احساس شجاعت می‌کنید هنوز هم می‌توانید یکی از نسخه‌های ناپایدار Nightly فایرفاکس را بر روی سیستم خود نصب کنید ولی بر اساس گزارشات و لاگ‌ها، باید با باگ‌های فراوانی سر و کله بزنید.

علاوه بر فایرفاکس ظاهرا گوگل نیز در حال آماده سازی نسخه‌ای از مرورگر کروم است که با رابط کاربری مترو سازگار باشد. در حال حاضر مرورگر Internet Explorer نسخه‌های 10 و 11 با فضای مترو سازگار هستند و تجربه تمام صفحه و کاملا سازگار با صفحه نمایش‌های لمسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با محبوبیت سیستم عامل ویندوز 8 و همچنین افزایش کاربران آن، انتظار می‌رود، مرورگرهای دیگر نیز نسخه سازگار با آن را عرضه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات