کاربران تلفن‌های‌هوشمند اندروید بیش از %40 از ترافیک داده شبکه‌ی موبایل جهان را به خود اختصاص داده‌اند

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات منتشر شده توسط StatCounter، اصلی‌ترین سیستم‌‌عامل‌های تلفن‌هوشمندی که کاربران آن افزایش چشم‌گیری را در مصرف سرویس‌های داده داشته‌اند، اندروید، ویندوزفون و بلک‌بری هستند که نسبت به سال گذشته رشد زیادی در این زمینه داشته‌اند.
تبلیغات

کاربرانی که از تلفن‌هوشمند اندروید استفاده می‌کنند، سال 2012 میلادی 33.19 درصد از کل سرویس داده‌ی موبایل را استفاده کرده بودند که شاهد افزایشی 9.81 درصدی بوده و مقدار آن را به 43 درصد افزایش داده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، با افزایش کاربران ویندوزفون مایکروسافت در سال 2013 میلادی، میزان داده‌ی مورد استفاده توسط کاربران تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی نیز از 0.91 درصد به 2.08 درصد افزایش یافته است.

مطمئنا یکی از عوامل بی‌چون چرای افزایش میزان داده‌ی مصرف شده توسط ویندوزفون، تلفن‌های‌هوشمند سری لومیا از نوکیا است که می‌توان پرفروش‌ترین آن‌ها را نیز لومیا 520/521 خواند که با عرضه‌ی لومیا 525 نیز این سری کامل‌تر شده است. لومیا 525 نسخه‌ی جدید لومیا 520 است که شاهد افزایش حافظه‌ی رم از 512 مگابایت به 1 گیگابایت است. این افزایش لومیا 525 را قادر به استفاده از آخرین نسخه‌ی اپلیکیشن و بازی‌هایی می‌کند که برای ویندوزفون عرضه شده است. انتظار می‌رود سال جاری میلادی تلفن‌های‌هوشمند پرچمدار ویندوزفونی سهم بیشتری از بازار را مال خود کنند .

ابزار‌های مبتنی بر iOS نیز 21.82 درصد از ترافیک داده‌ی  شبکه‌‌های مخابراتی جهان را به خود اختصاص داده‌اند که در مقایسه با سال گذشته کاهشی 1.42 درصدی را تجربه کرده‌اند. همچنین از این نظر  پس از اندروید در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرند. کاربران بلک‌بری نیز با افزایشی 0.1 درصدی، 3.53 درصد از ترافیک را از آن خود ساخته‌اند. نکته‌ی قابل توجه در این مورد بالا بودن درصد بلک‌بری در مقابل ویندوزفون است که شاید سال آتی میلادی شاهد بالا رفتن بیش از پیش ویندوزفون باشیم.

کاربران سری 40 و همچنین سیمبین نیز به‌ترتیب 13.02 و 4.95 درصد از کل داده‌ی مورد استفاده در شبکه‌ی موبایل جهان را مصرف کرده اند.

StatCounter
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات