بازار تلفن‌های هوشمند اندرویدی باز هم داغ‌تر می‌شود

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
از دید یک مصرف کننده، از رقابت دیوانه‌وار تولید کنندگان اندرویدی برای تولید محصولاتی هرچه قدرتمندتر و ارزان‌تر، و همچنین تنوع و دامنه‌ی قیمت بسیار مناسب این محصولات لذت می‌بریم. اما در سوی دیگر بیش از 100 شرکت با سرمایه‌های کلان قرار دارند که خود را با رقابتی‌ترین بازاری که تاکنون وجود داشته، رو به رو می‌بینند.
تبلیغات

هیبت سامسونگ چنان بر بازار تلفن‌های گران قیمت اندرویدی سایه انداخته که به نظر نمی‌آید فعلا بتوان دست آن را از سهم اصلی سود بالای بازار کوتاه کرد. اما در میانه‌ی پایینی، جنگی برپا شده و ده‌ها نفر در آن مشغول نبرد برای تحت کنترل در آوردن اوضاع هستند. حال تصور کنید با وارد شدن 40 میلیون تلفن Xiaomi به بازار تا پایان سال 2014، چه آشوبی در بازارهای پرتلاطم اندروید درست خواهد شد.

Xiaomi هنوز نتوانسته سهم چندانی از بازارهای غربی، به خصوص ایالات متحده را از آن خود کند، اما موفق شده تا بزرگان این صنعت را به سختی به چالش بکشد.

تلفن Hongmi این شرکت که سال گذشته معرفی و روانه‌ی بازارهای چین شد، از یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی، نمایشگری 4.7 اینچی با تراکم 312 پیکسل بر اینچ، دوربین 8 مگاپیکسلی و یک باتری 2000 میلی آمپری بهره می‌برد و با بهای کاملا رقابتی 130 دلار در دسترس کاربران قرار گرفت.

اگر Xiaomi بتواند محصولات خود را به بازارهای دیگر هم گسترش داده و دل کاربران اروپایی و آمریکایی را هم بدست آورد، مرز میان تلفن‌های گران قیمت ساخت سامسونگ و سونی و محصولات ارزان‌تر چینی محو شده و دور از انتظار نیست که شاهد از دست رفتن تصاعدی سود این شرکت‌های مدعی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات