پشت پرده‌ی عرضه‌ی تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا؛ سیاست مایکروسافت چیست؟

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا نرمندی یک تلفن‌هوشمند میان‌رده است که مشخصات سخت‌افزاری چندان قابل توجهی ندارد، اما آنچه که در مورد این تلفن‌هوشمند جالب توجه است، استفاده از سیستم‌عامل رقیب در محصول نوکیا است که در آینده‌ای نزدیک به زیرپرچم ردموندی‌ها خواهد رفت. آیا این سوال برای شما نیز مطرح شده است؟ با ما همراه باشید.
تبلیغات

با انتشار اخبار متعددی در مورد تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا، این سوال برای بسیاری از علاقمندان دنیای فناوری ایجاد شده که اگر نوکیا به جای تولید تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی برای مایکروسافت، به سراغ اکوسیستم اندروید نیز می‌رفت، چه اتفاقی برای این کمپانی کهنه‌کار می‌افتاد؟

با انتشار تصاویر و همچنین اخبار متعدد در مورد لومیا نرمندی، نمی‌توان این تلفن‌هوشمند را یک مانور تبلیغاتی خواند، چراکه این محصول تا حدودی رنگ واقعیت به خود گرفته است. شاید تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا کلیدی برای استراتژی آینده‌ی ردموندی‌ها است، سیاستی که با تصاحب نوکیا آغاز شده است.

یقینا مهم‌ترین سوال در این مورد، چرایی عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند اندرویدی توسط مایکروسافت است؟ همانطور که پیش از این نیز در زومیت خواندید، تصاویر منتشر شده از رابط‌کاربری این تلفن‌هوشمند با عاریه گرفتن کاشی‌های مورد استفاده در ویندوزفون، جلوه‌ای نو به خود دیده است. احتمالا می‌توان در نسخه‌ی اندروید غیرگوگلی مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند، ویژگی‌های و اپلیکیشن‌هایی از سیستم‌عامل ویندوز فون را نیزمشاهده کرد. بزرگترین احتمال ممکن، تلاش مایکروسافت برای بزرگتر کردن جای پای خود در بازار‌های در حال توسعه است.

مایکروسافت در حال دگردیسی است. این کمپانی سعی دارد تا به یک کمپانی ارائه دهنده‌ی سخت‌افزار و سرویس‌های همراه آن تبدیل شود. از این‌رو در صورتی که ابزارهایی که حاوی یکی از سرویس‌های مایکروسافت است، خریداری شود، کسب درآمد از این طریق برای ردموندی‌ها تضمین شده خواهد بود. در صورتی که کاربران در مقابل تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی یکی از محصولات اپلی یا اندرویدی را خریداری کنند، مطمئنا درآمد مایکروسافت کمتر خواهد شد. بالطبع مایکروسافت به این موضوع علاقمند است تا کاربران، تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی را انتخاب کنند. اما می‌توان فروش تلفن‌های‌هوشمندی را نیز با هسته‌ی اندروید و رابط‌کاربری ویندوزی متصور شد.

شاید این استراتژی پاسخی برای تمامی سوالاتی باشد که قرار گرفتن مایکروسافت و اندروید را در یک طرف غیرممکن می‌پنداشتند. گوگل یکی از کمپانی‌هایی است که سرویس‌ها و خدمات خود در تلفن‌های‌هوشمند اپلی نیز ارائه می‌دهد. بلک‌بری نیز اخیرا تلاش‌هایی را برای استفاده از اکوسیستم اندروید و iOS برای اشاعه‌ی سرویس‌های خود انجام داده است. اما تنها کمپانی موجود که سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را در سایر اکوسیستم‌ها در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، اپل است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا واقعا نوکیا و مایکروسافت تلفن اندرویدی تولید خواهند کرد؟ یا این محصول تنها یک تلفن آزمایشی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات