گوگل نقشه تعاملی موسیقی مدرن را منتشر کرد

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
باعث تعجب نیست که بدانیم گوگل در حال ردگیری آپلودهای موسیقی انجام شده توسط کاربران بوده است؛ اما آنچه غیرمنتظره بود این است که غول جستجو با استفاده از همه ی این داده‌ها در حال انجام چه کاری است. گوگل به تازگی یک نقشه‌ی جالب از تاریخچه موسیقی مدرن ایجاد کرده است که می‌توان از طریق آن، عاشقان موسیقی را به وجد آورد.
تبلیغات

 نقشه‌ی تعاملی حرکت تاریخی موسیقی از طریق کتابخانه‌‌های کاربران برنامه‌ی Play Music، در وبلاگ تحقیقات گوگل منتشر شده است. برای نمونه، شما می‌توانید افت و خیز یک ژانر بخصوص را بصورت دوران به دوران دنبال کنید و یا حتی تشخیص دهید که کدام آلبوم، توسط کدام گروه، برجسته‌ترین بوده است. مثلا با نگاهی به گروه موسیقی Deftones، متوجه می‌شویم که بزرگترین آلبوم آن‌ها White Pony بوده که در سال 2000 میلادی منتشر شده است و آن‌ها در قسمت بالایی دسته‌ی سبک متال-آلترنیتیو قرار دارند.

خوره‌های موسیقی ممکن است چندین روز از زمان خود را بدون آنکه متوجه شوند، صرف کاوش در این نقشه برای یافتن صعودها و افول‌های موسیقی‌های مختلف کنند؛ بنابراین مراقب باشید که این نقشه را با چه کسانی به اشتراک می‌گذارید! موضوع خوشحال‌کننده، این است که بنا بر گفته‌ی گوگل، این آخرین همکاری میان بخش‌های موسیقی و تحقیق این شرکت نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات