EyeFly3D، نمایش تصاویر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک بر روی آیفون، آیپد و نکسوس 7

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلفی مایل نیستند از تلویزیون‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی با آن عینک‌های آزار دهنده استفاده کنند. EyeFly3D، محافظ صفحه‌ نمایشی ساخته است که قادر به نمایش محتوای برجسته و سه‌بعدی بر روی آیفون، آیپد و نکسوس 7، بدون نیاز به آن عینک‌های مزاحم است.
تبلیغات

 محافظ ساخته‌ شده برای آیفون قیمتی معادل 26.95 دلار داشته و محافظ مربوط به آیپد ایر نیز 59.95 دلار آب می‌خورد. سازنده‌ی این محصول یعنی Nanoveu، نسخه آیپد مینی و نکسوس 7 را نیز در نمایشگاه CES معرفی نمود، اما هنوز مرحله دریافت سفارش برای آن‌ها آغاز نشده است.

eyefly3d-2-730x348

این محافظ از ترکیب 500,000 نانولنز با محافظ صفحه بهره می‌برد تا با استفاده از آن‌ها تصویر مورد نیاز برای ایجاد افکت‌های برجسته را برای چشم راست و چپ فراهم کند.

ممکن است پیکربندی این محافظ صفحه کمی دشوار باشد چرا که باید به این منظور از اپلیکیشن اختصاصی آن برای تراز کردن آن استفاده کرد. این برنامه مجموعه‌ای از خطوط را نمایش خواهد داد که لازم است پیش از چسباندن محافظ، آن‌ را بر طبق خطوط بطور عمودی تنظیم کنید. می‌توان به این منظور از تکه نواری که همراه با محافظ ارائه می‌شود، برای تراز کردن آن با صفحه استفاده نمود.

eyefly3d-730x411

EyeFly3D محافظ صفحه‌نمایش خود را با ذکر "بدون حباب" مورد تبلیغ قرار داده است ولی حتی پس از چندین باز تلاش باز هم تعدادی حباب بدمنظر در زیر محافظ باقی ماند. این مساله هنگامی که صفحه‌نمایش روشن باشد، چندان به چشم نمی‌آید ولی زمانی که گوشی خاموش باشد، این حباب‌ها به‌گونه‌ای ناخوشایند به شما چشمک خواهند زد. البته لازم به ذکر است که اگر شخص در چسباندن محافظ نمایش مهارت داشته باشد، ممکن است بتواند این کار را به شکل بسیار بهتری انجام دهد؛ با این حال این مساله با شعار تبلیغاتی این محصول تا حدودی در تضاد است.

به منظور محتوای سه‌بعدی می‌توان از اپلیکیشن‌های Vid و Img استفاده کرد. همچنین می‌توانید محتوای دو‌بعدی دوربین خود را به سه‌بعدی تبدیل کنید که البته انجام آن را پیشنهاد نمی‌کنیم چون نتیجه جالبی نخواهید گرفت.

اپلیکیشن Vid دارای قابلیت جستجو است که بر اساس آن می‌توان محتوای سه‌بعدی را از وب بر روی دستگاه دانلود کرد. البته انتظار نداشته باشید که با سیل عظیمی از محتوا در این بخش روبرو شوید ولی حداقل می‌توان با آن به تماشای تعدادی تریلر و دمو پرداخت. همچنین می‌توان از طریق کابل USB و استفاده از قابلیت اشتراک فایل برنامه آیتونز محتوای سه‌بعدی بر روی سیستم را به گوشی خود منتقل کنید. البته باز هم می‌دانیم که محتوای سه‌بعدی زیادی که بصورت قانونی در دسترس باشد، وجود ندارد و نکته دیگر اینکه برای لود یک فیلم سه‌بعدی کامل بر روی دستگاه به فضای خالی زیادی بر روی گوشی نیاز خواهید داشت.

گفته می‌شود که نسخه بعدی اپلیکیشن Img دارای قابلیتی خواهد بود که بر اساس آن کاربر می‌تواند با مشخص کردن پس‌زمینه و روزمینه‌ی تصویر، خود اقدام به ایجاد تصاویر سه‌بعدی کند. EyeFly3D مدعی است که این محافظ بر روی استفاده معمولی دوبعدی شما از گوشی‌تان تاثیری نخواهد گذاشت. اما بر اساس گزارش کاربران، با نگاه کردن به صفحه از فاصله نزدیک شاهد کمی دندانه‌دار شدن متون و آیکن‌ها خواهیم بود. البته این مساله از بسیاری محافظ صفحه‌های موجود بهتر و قابل تحمل‌تر است ولی همچنان قابل مشاهده است.

ویدئوهای سه‌بعدی طی سال‌های اخیر با بهبود کیفیت مواجه بوده‌اند ولی هنوز نتوانسته‌اند شهرت بد خود را تغییر دهند. EyeFly3D با حذف عینک‌های مزاحم قدم خوبی در این زمینه برداشته است ولی کمبود یک پلتفرم توسعه داده شده برای استریم و دانلود محتوای سه‌بعدی جذاب، به خوبی حس می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات