سوال از تیم‌کوک مبنی بر عرضه‌ی آیفون با صفحه‌‌نمایش بزرگ‌تر، در مراسم عرضه‌ی رسمی آیفون با همکاری چایناموبایل در چین

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید، اپل و اپراتور چایناموبایل، بالأخره پس از شش سال مذاکره با هم به توافق رسیده و امروز نیز اولین نمونه‌های آیفون قراردادی به مشتریان در چین عرضه شد. چاینا‌موبایل با داشتن 763 میلیون مشترک، لقب بزرگترین اپراتور تلفن‌همراه در جهان را به خود اختصاص داده است.
تبلیغات

براساس اخبار منتشر شده توسط بلومبرگ، تیم‌کوک، مدیرعامل کمپانی اپل و ژی‌گوهوا، مدیرعامل چایناموبایل، مراسم رونمایی و عرضه‌ی اولین تلفن‌هوشمند اپل را با اپراتورچینی، در ساختمان مرکزی این کمپانی در پکن، گرامی داشته‌اند.

کوک در ابتدا چند نمونه‌ی اولیه از آیفون‌های قراردادی امضا شده را به اولین مشتریان این محصول در چین تقدیم کرد و سپس در مورد ورود اپل به بازار چین از طریق همکاری با چایناموبایل، چنین اظهار نظر کرد:

امروز شاهد آغاز همکاری چایناموبایل با اپل برای عرضه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری ممکن، به‌منظور ارائه‌ی آن به کاربران چینی هستیم. چاینا موبایل روز 25 دی‌ماه اعلام کرد که قراردادی چند لایه را با اپل به امضا رسانده است که راه را برای همکاری‌های بیشتر در آینده هموارتر نموده است.

سپس سئوالی از کوک در مورد نسل بعدی آیفون پرسیده شد که ارائه‌ی نسل جدید آیفون را با استفاده از یک صفحه‌‌نمایش بزرگ‌ترمورد سئوال قرار داده بود. تیم‌کوک در پاسخ به این سئوال اشاره‌ای به پروژه‌های در دست توسعه‌ی اپل نکرد؛ اما این نکته را یاد‌آور شد که اپل در حال توسعه‌ی محصولات هیجان‌انگیزی است که مطمئنا علاقمندان و کاربران محصولات اپل با مشاهده‌ی آن به وجد خواهند آمد.

Having fun in Beijing at the iPhone launch with China Mobile! pic.twitter.com/AqoqLbbeO7— Tim Cook (@tim_cook) January 17, 2014

چایناموبایل درصدد جذب مشتریان خاصی با استفاده از عرضه‌ی آیفون‌های اپل است. نیکول‌پنگ، تحلیل‌گر کانالیز در این مورد به بلومبرگ چنین گفته است:

به‌دلیل سرمایه‌گذاری بالای اپراتور چینی در زمینه‌ی عرضه‌ی آیفون‌های قراردادی با همکاری اپل، به‌نظر می‌رسد این اقدام تأثیر مستقیمی در درآمد خالص این کمپانی داشته باشد. چایناتلکام، یکی از رقبای چایناموبایل در بازار چین، در سال اول عرضه‌ی آیفون، خبر از کاهشی 10 ردصدی در درآمد خالص خود داده بود.

در 25 دی‌ماه، چاینا موبایل اعلام کرد که 1 میلیون آیفون را پیش‌خرید کرده است. پیش‌بینی‌ها حکایت از فروش 10 تا 30 میلیونی آیفون در بازار چین دارند؛ هرچند برخی از کارشناسان، به‌دلیل عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند توسط دو اپراتور دیگر چینی، عطش بازار چین را کمتر از پیش عنوان می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات