نحوه ساخت بلندترین هتل جهان را در کمتر از 60 ثانیه ببینیم

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
مطالعه 6 دقیقه
چیزی که از خیره شدن به آثار معماری رکورد‌شکن، به مراتب جالب‌تر می‌باشد، دیدن نحوه ساخت آنها است. بلندترین هتل آمریکای شمالی، یعنی اقامتگاه ماریوت(Marriott Residence Inn) که خود در صدر برند معروف شرکت ماریوت، یعنی کورت یارد (Courtyard) قرار گرفته، در میدان تایمز افتتاح شد. در این بخش برای دوست‌داران هیجان و ارتفاع موضوعی جالب انتخاب کرده‌ایم؛ پس با ما همراه شوید.
تبلیغات

اقامتگاه ماریوت، برندی خاص از هتل‌های زنجیره‌ای در حال توسعه می‌باشد که اولین بار در سال 1975 توسط جک دی بوئر در ویچیتا، از ایالت کانزاس، پایه‌گذاری شد. بعدها ماریوت اینترنشنال، مدیریت این هتل‌ها را برعهده گرفت.  ماریوت اینترنشنال شرکتی آمریکایی است که توسط ویلارد ماریوت بنیان نهاده شد و در زمینه مکان‌های اقامتی متنوع مشغول به کار است. این شرکت دارای حق‌امتیاز و مدیریت سهام بسیاری از هتل‌ها در خارج از ایالات متحده می‌باشد. تخمین زده می‌شود ماریوت تا سال 2011، اداره بیش از 600 هتل در آمریکا، کانادا، مکزیک و دیگر نقاط دنیا را بر عهده گرفته است. بهتر دیدیم کمی در مورد این شرکت معتبر توضیح دهیم؛ چرا که ردپای آن را می‌توان در اداره و ساخت هتل‌های معروف و مرتفع دیگر کشورها نیز مشاهده کرد.

آیا ارتفاع را دوست دارید؟ از دیدن مناظر زیبا لذت می‌برید؟ خب در این صورت چرا یک شب اتاقی را در بلندترین هتل‌های جهان رزرو نمی‌کنید؟ بلندترین هتل آمریکای شمالی که در ایالات متحده و در میدان تایمز قرار گرفته، هفته گذشته افتتاح شد و همه ما را با اتاق‌های اجاره‌ای مرتفعش غرق در شگفتی ساخت.این سازه 68 طبقه‌ای، به همراه اقامتگاه کورت یارد که ویژه تجار و بازرگانان می‌باشد ( هر دو جزء دارایی‌های ماریوت هستند)، در بزرگراه 1717 واقع شده که مجموعا 760 فوت بلندا داشته و در کل 639 اتاق دارد. ساختمانی که به تازگی افتتاح شده، از ظاهری تأثیرگذار برخوردار بوده و در میان شهر سوسو می‌زند. 33 طبقه اول این هتل جزء برند کورت یارد بوده در حالی که طبقات دیگر، برای اقامت مسافران معمولی در نظر گرفته شده است. اینجا همچنین به دلیل مرکز تناسب‌اندام ویژه‌اش که در طبقه سی پنجم قرار گرفته، مرکز توجه است. این باشگاه از منظره‌ای دیدنی از پارک مرکزی(Central Park)  و همچنین یک مربی شخصی برای پرسنل برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید از سرویسی غیرقابل باور در این هتل استفاده کنید؛ جایی که هزینه اقامت در آن از شبی 300 دلار آغاز می‌شود.

ku-xlarge

اما اقامت‌گاه ماریوت را به سختی می‌توان بلندترین هتل جهان به شمار آورد؛ چرا که این افتخار متعلق به دیگر دارایی ماریوت، یعنی جی دبلیو مارکیز ماریوت (JW Marquise Marriott) است که در دوبی ساخته شده و در کتاب رکوردهای گینس نیز از آن نام برده شده است. این هتل در اصل از دو آسمانخراش  با سقف‌هایی بلند که هر کدام 72 طبقه دارند، شکل گرفته است که در نهایت به ساعتی در ارتفاع 1.164 فوت از سطح زمین منتهی می‌شوند.

ku-xlarge-2
ku-xlarge-3
ku-xlarge-4

این هتل مرتفع است؛ اما هنوز حتی به نیمی از ارتفاع برج دوبی یا همان برج خلیفه دست نیافته است که با ارتفاعی در حدود 2.717 فوت تا این لحظه بلندترین سازه دست بشر روی زمین می‌باشد. هتل آرمانی که توسط جورجیو آرمانی طراحی شده و در طبقات اولیه این برج واقع شده، هنوز افتتاح نشده است.ضمنا برج رز در دوبی هم با 1.093 فوت بلندی، در فاصله‌ای نزدیک به مارکیز ماریوت قرار گرفته است.

ku-xlarge-5
ku-xlarge-6
ku-xlarge-7

اما هنوز این بلندترین مکان روی این کره را برای یک خواب راحت در اختیار شما نمی‌گذارد. اگر واقعا میخواهید از ارتفاع بلند دچار سرگیجه شوید باید سری به ریتز- کارلتون (Ritz-Carlton) در هونگ کونگ بزنید. جایی که 16 طبقه از این مرکز تجارت بین‌المللی به عنوان هتل و در ارتفاع 1.601 پا از سطح زمین قرار گرفته‌اند.

ku-xlarge-8
ku-xlarge-9
ku-xlarge-10

این هتل جزء لیست صدتایی انجمن بلندترین اقامتگاه‌های شهری و هتل‌های مرتفع به شمار نمی‌آید؛ چرا که نتوانسته بیش از  85 درصد یا بیشتر از فضای بنا را به خود اختصاص دهد. پس جای هیچ تعجبی نیست که بیش از نیمی از هتل‌هایی که در این لیست به آنها اشاره شده و جزء 10 هتل برتر جهان به حساب می‌آیند، در دوبی قرار گرفته‌اند.اما محل قرار گیری سومین هتل بلند جهان ممکن است موجبات شگفتی شما را فراهم کند. بله این هتل در شهر پیونگ یانگ در کره شمالی قرار گرفته است! اگرچه این سازه نیازمند دریافت تأییدیه از سوی انجمن مذکور است تا در لیست بلندترین هتل‌های جهان به جایگاهی مناسب دست یابد. هر چند اگر با نگاهی دقیق‌تر به آن بنگریم، متوجه می‌شویم که در اصل، ساخت هتل ریبوگیونگ (Ryuogyong) هنوز به اتمام نرسیده است. در حقیقت از سال 1987 تا کنون این سازه در دست ساخت می‌باشد و پیامد بحران‌های اقتصادی و وضع بد مالی این کشور، دست به دست هم داده تا عملیات ساخت آن به صورت گسسته و نامنظم پیش رود.

قطعا از دانستن این نکته که کشوری که خود قادر به تأمین مواد غذایی مورد نیاز مردمانش نیست، چگونه با ساختمان چنین سازه‌ای، اقدام به خودنمایی و تظاهر می‌کند، غرق در شگفتی شده‌اید. البته اگر بخواهیم منصفانه‌تر به قضیه نگاه کنیم، می‌بینیم خودنمایی بخشی از چیزی است که با رویکرد کره شمالی عجین گشته است.خب همین الان اتاقی را در یکی از این هتل-برج‌های مرتفع رزرو کنید تا به آرزوی‌تان برسید؛ اما در عین حال بدانید، بلندترین هتل بعدی جهان ظرف چند سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. این فرآیندی است که توقف در آن معنایی ندارد. اما اگر واقعاٌ تمایل دارید که جایی بر فراز آسمان، شبی را به صبح برسانید، در عین حال می‌توانید بلیطی در یک پرواز رزرو کنید. یا شاید به هر صورت رزرو یک اتاق در ایستگاه بین‌المللی فضایی، ایده بهتری باشد. در رسیدن به آرزوهای‌تان موفق باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات