بازگشت دوو به بازار کشور این بار با یک تلویزیون هوشمند اندرویدی

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
مطالعه 6 دقیقه
دوو پس از غیبت نسبتا طولانی، مجددا وارد بازار کشور شده است. شب گذشته گروه صنعتی انتخاب طی یک کنفرانس خبری که در هتل پارسیان تهران و با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید، ورود تلویزیون هوشمند اندرویدی دوو به بازار کشور را رسمی کرد.
تبلیغات

گروه صنعتی انتخاب، سعی دارد با ورود مجدد محصولات Daewoo جایگاه سابق این برند در بازار کشور را احیا کند. در خلال سخنرانی مدیران این شرکت  اعلام گردید که چشم انداز آن‌ها قرار گرفتن جزو 10 برند برتر لوازم خانگی دنیا است.

آرین توتونچی

در کنفرانس شب گذشته، آرین توتونچی -مدیر بازاریابی گروه انتخاب- به معرفی بخش‌های مختلف تلویزیون اندرویدی دوو پرداخت.

آرین توتونچی، تلویزیون هوشمند را اینگونه تعریف کرد:

اسمارت تی‌وی، تلویزیونی است که زمان رسیدن هدف مصرف کننده را کوتاه کند و در واقع زمان انجام امور مورد نظر کاربر را تسریع نماید. در صورتی که در بازار ایران، Smart به معنای هوشمند ترجمه شده و این ذهنیت نادرست در میان مصرف کننده های ایرانی، رایج شده است!
تلویزیون هوشمند دوو

او همچنین گفت:

در مقایسه این تلویزیون با سایر برندها می توان به این نکته اشاره کرد که در سایر برندها از سیستم OS مخصوص شرکت مورد نظر استفاده می شود و این موضوع، می تواند سبب محدود کردن نرم افزارهای دستگاه های هوشمند شود، در صورتی که در تلویزیون Daewoo، تمامی نرم افزارهای اندروید، قابل دانلود و نصب در تلویزیون است. این تلویزیون، می تواند به صورت مستقیم از کارت های حافظه و از طریق USB، تمامی نرم افزارهای مورد علاقه مصرف کننده را نصب کند و مورد استفاده قرار دهد.
کنترلر لمسی

او در ادامه به کنترل لمسی تلویزیون هوشمند اندرویدی دوو اشاره کرد و گفت:

از دیگر جذابیت های این تلویزیون، می توان به کنترلر لمسی آن، اشاره کرد که احساس بازی کردن PS2 را در ذهن مصرف کنند، تداعی می کند. Touchpad بودن این کنترل، سبب می شود تا مصرف کننده با سرعت بیشتری بتواند از امکانات تلویزیون بهره برداری کرده و معنی واقعی Smart را تجربه کند. 
android.-tv. 1

مدیربازاریابی گروه انتخاب سپس به سخت افزار داخلی تلویزیون و سیستم-روی-یک-چیپ دو هسته‌ای آن اشاره کرد:

پردازنده دو هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای در این تلویزیون، سبب می شود تا سرعت کار در بخش هوشمند تلویزیون به مراتب بالاتر رود. این تلویزیون، دارای حافظه eMMc 4Gb است که دستگاه قابلیت پشتیبانی حافظه خارجی تا 1Tb را داراست. شما می توانید با استفاده از این حافظه دستگاه، تصاویر در حال پخش تلویزیون را که توسط تیونرهای داخلی، دریافت می‏شود را ضبط کنید و در زمان دلخواه بازبینی کنید.

آرین توتونچی سپس به قابلیت کنترل تلویزیون از طریق اپلیکیشن تحت اندروید و iOS اشاره کرد و گفت:

از دیگر نکات جذاب این تلویزیون، می توان به این نکته اشاره کرد که 2 نسخه نرم افزار موبایل، اندروید و iOS را می توانید با نصب بر روی موبایل، کنترل تلویزیون را با نرم افزار انجام دهید و همچنین WI-FI دستگاه می تواند مزیت DLNA را برای مصرف کنند، فعال سازد.

با توجه به حجم بالای برخی محتواها، مانند فیلم ها، فایل های موسیقی و انیمیشن ها، USB نسخه 3 می تواند اطلاعات را با سرعت بالایی انتقال دهد و این مزیت، مشکل کند شدن پخش فایل های با حجم بالا را برطرف می کند.

دوربین USB تلویزیون

مدیر بازاریابی گروه انتخاب در ادامه به طور غیرمستقیم به مشکل امنیتی به وجود آمده برای تلویزیون‌های سامسونگ در سال گذشته اشاره کرد که در آن هکرها قادر به ورود به حریم خصوصی کاربران و مشاهده خانه آن‌ها از طریق دوربین تلویزیون می‌شدند و گفت دوو به این موضوع توجه ویژه داشته و دوربین این تلویزیون به راحتی از طریق یک پورت USB به دستگاه متصل می‌شود که کاربر هر زمان که تمایل داشته باشد به راحتی می‌توان آن را بطور کامل از تلویزیون جدا کند تا حتی اگر دستگاه به هر دلیل هک شود، هکرها قادر به مشاهده منزل کاربر از طریق دوربین دستگاه نشوند.

Dual Screen

از آنجایی که تلویزیون سه بعدی جدید دوو از نوع سه بعدی Passive است امکان Dual Screen یا پخش همزمان دو تصویر را دارا است. کاربر می‌تواند با انتخاب ورودی های تلویزیون و استفاده از عینک های مخصوص، هم زمان دو محتوای مختلف را در یک صفحه تلویزیون، تماشا کنند. صداهای این محتواها نیز، از دو مسیر هدست و تلویزیون، قابل شنیدن خواهد بود و برای جستجوی مصرف کننده در فضای وب، نیز جستجوگرهای متعددی در تلویزیون، پیش بینی شده که با سرعت بالا، تمامی امکانات لازم را برای خانواده ها مهیا می کند. برای استفاده از قابلیت Dual Screen هر کدام از دو کاربر باید عینک پولاریزه مخصوص خود را بر روی چشم بگذارند.

IMG 2611

این تلویزیون همچون تلویزیون‌های سه بعدی ال جی از تکنولوژی Passive TV بهره مند است و عینک های 3D آن، نیازی به باطری، شارژ و مدار الکترونیکی ندارد و همچنین مصرف کننده، می تواند تمامی تصاویر دو بعدی را از هر وروی به تصویر 3D تبدیل کند.

Daewoo Smart TV

این تلویزیون از نوع LED حاشیه‌ای یا Edge LED با پنل IPS LCD است که زاویه دید وسیع و دقت نمایش بالای رنگ‌ها را ارائه می‌کند. از آنجایی که این تلویزیون شباهت بسیار زیادی به تلویزیون‌های تولیدی ال جی داره احتمالا پنل آن توسط ال جی تامین شده است. 

IMG 2627

تلویزیون سه بعدی هوشمند دوو ابتدا در دو سایز 42 و 47اینچ روانه بازار می‌شود و در فروردین ماه سال آینده سایز 55 اینچ این تلویزیون نیز در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار خواهد گرفت. قیمت مدل 55 اینچی نزدیک به 7 میلیون تومان و مدل 47 اینچ در حدود 4 میلیون و 600 هزار تومان اعلام گردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات