نگاهی به محصولات جدید X1 Carbon, Ideapad, Yoga و Flex لنوو

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
مطالعه 5 دقیقه
لنوو در CES 2014 غرفه نداشت، اما این کمپانی چینی در رویداد کوچکی که در لاس وگاس برگزار نمود، محصولات متنوعی را معرفی کرد که شامل طیف وسیعی از تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند می‌شد. در ادامه به بررسی لپ‌تاپ‌های این تولیدکننده خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
تبلیغات

ThinkPad X1 Carbon یکی از برترین محصولاتی بود که لنوو معرفی نموده است. این لپ تاپ از پردازنده نسل چهارم اینتل، Haswell بهره می‌برد و در کنار پردازنده‌ی جدید، طراحی باریک‌تر و وزن کمتر، کیبردی با طراحی جدید، صفحه‌ی نمایش بهبود یافته و یک داک خارجی جدید از جمله‌ ویژگی‌هایی نسخه‌ی جدید این لپ‌تاپ است. X1 Carbon از یک صفحه‌ی نمایش 14 اینچی بهره می‌برد که در کنار وزن 1.260 گرمی و عمرباتری 9 ساعته یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که در کنار عمرباتری بالا خواهان وزن سبک هستند.

بهتر است دامنه‌ی تغییرات اعمال شده را از کیبرد این لپ‌تاپ آغاز کنیم. شاید بتوان این تغییرات را به‌نوعی اعمال بهبود در ساختار صفحه‌ی کلید آن بنامیم. برخی از کلیدهای جانبی و کاربردی که لنوو در لپ‌تاپ های خود گنجانده بود، در این بازبینی حذف شده‌اند که از جمله‌ی آن می‌توان به کلید‌ها Scroll Lock، Pause/Break، Caps Lock و Insert اشاره کرد. کلید قرمز رنگی که در لپ‌تاپ‌های لنوو برای هدایت اشاره‌گر استفاده می‌شود در این لپ تاپ نیز وجود دارد. CapsLock ‌نیز جای خود را به دو کلید Home و End داده است. شاید از خود می‌پرسید کلید CapsLock به کجا منتقل شده است؟ CapsLock کلیدی مختص به خود نداشته و می‌توان با دو بار فشار دادن کلید Shift این ویژگی را فعال کرد. به جای کلیدهای فیزیکی قرار گرفته در بالای کیبرد که کاربردهای مختلفی داشتند، یک پنل ال‌سی‌دی قرار گرفته است و با اجرای اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های گوناگون، کاربردهای متفاوتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ال‌سی‌دی بصورت پیش‌فرض امکان کنترل صدا، روشنایی صفحه‌ی نمایش، جست‌و‌جو و برخی دیگر از کاربردها را نیز برای شما فراهم می‌کند. برای مثال با اجرای اینترنت اکسپلورر، ترتیب کلیدهای نمایش داده شده عوض شده و کلیدهای جانبی مناسب با گشت‌و‌گذار در وب فعال می‌شوند. می‌توان این ویژگی را غیرفعال کرد تا همیشه مجموعه‌ای از کلید‌های ثابت نمایش داده شود.

LenovoThinkPadKeyBoard

تاچ‌پد مورد استفاده در مدل جدید لپ‌تاپ لنوو نیز با یکپارچه‌شدن با کلید‌های تعبیه شده برای کلیک چپ و راست فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و طبق سنت همیشگی لنوو کلیدهای کلیک راست و چپ را در بالا و پایین تاچ‌پد به ارث برده است. داک اکسترنال موجود نیز دارای یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، پورت اترنت، خروجی تصویر و پورت DVI تکی است. علاقمندان می‌توانند این لپ‌تاپ را از ماه آتی میلادی با قیمتی 1,299 دلار تهیه کنند. همچنین داک خارجی مورد نظر نیز با قیمت 179 دلار در دسترس است.

LenovoYoga

در کنار این لپ‌تاپ، لنوو مدل‌هایی دیگری را نیز به نمایش گذارده بود که از جمله‌ی آن می‌توان به یوگا 2 پرو و یوگا 2 اشاره کرد. همچون سیاست در پیش گرفته شده توسط مایکروسافت، لنوو نیز سری یوگا را در دو نسخه‌ی پرو و معمولی عرضه کرده است که نسخه‌ی یوگا با قیمت ارزان‌تر و مشخصات سخت‌افزاری پایین‌تر همراه شده است در حالی که نسخه ی پرو یک نسخه‌ی کامل با پردازنده قدرتمند است. علاوه بر بهره‌گیری از پردازنده‌ی Core i7 از نوع هسول اینتل، یوگا 2 پرو از یک صفحه‌ی نمایش لمسی +qHD با رزولوشن 3200 در 1800 نیز بهره می‌برد که از نوع IPS است. کیبرد این لپ‌تاپ در زمانی که برای استفاده در حالت تبلت تغییر حالت می‌دهد، قفل شده و در صورت فشرده شدن کلید، تاثیری در عملکرد آن نخواهد داشت. قیمت یوگا 2 پرو از 949 دلار آغاز خواهد شد. برای یوگا 2 دو مدل در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی اول یک نمونه‌ی 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 است در حالی که نسخه‌ی 13.3 اینچی رزولوشن 1920 در 1080 را به خدمت گرفته است. یوگا 2 با صفحه‌ی نمایش 13 اینچی از پردازنده‌ی Core i7 سری Y بهره برده و قابلیت حفظ باتری تا 8 ساعت را دارا است، در حالی که نسخه‌ی 11 اینچی از پردازنده‌ی پنتیوم سری Y بهره برده و همچون نسخه‌ی 13 اینچی عمرباتری آن 8 ساعت است. یوگا 2 یازده اینچی با قیمت 599 دلار در دسترس است در حالی که نسخه‌ی 13 اینچ در انتهای ماه جاری با قیمت 599 دلار در دسترس خواهد بود.

LenovoFlex

از دیگر لپ‌تاپ‌های عرضه شده توسط لنوو می‌توان به IdeaPadهای Y40 و Y50‌ نیز اشاره کرد که مدل Y50 همراه با صفحه‌ی نمایش 4K عرضه شده بود. هر دو نسخه‌ با طراحی باریک‌تر و وزنی سبک‌تر نسبت به نسل پیشین طراحی شده بودند. نمونه‌ای از لپ‌تاپ‌های Flex نیز با نام Flex 15D و با پردازنده‌ی AMD A6 به نمایش درآمده که علی‌رقم بهره‌گیری از امکان تغییر شکل تا 300 درجه، انعطاف‌پذیری موجود در یوگا را ندارد. همچنین Flex 15 نیز با پردازنده‌ی Core i7 اینتل وجود داشت که با قیمتی 499 دلاری به بازار عرضه خواهد شد. Flex 14 نیز با پردازنده‌ای از خانواده‌ی اینتل و قیمتی 499 دلاری به بازار عرضه خواهد شد. لپ‌تاپ‌های سری Flex هم‌اکنون قابل خرید هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات