گزارش «اختصاصی زومیت» از غرفه «Nvidia» در نمایشگاه CES 2014

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۸
مطالعه 6 دقیقه
مطمئنا یکی از پر سر و صداترین کمپانی‌های حاضر در نمایشگاه CES 2014 انویدیا بود که با معرفی آخرین نسل از تراشه‌ی خود، رقبای موجود در بازار را به چالش کشید.گزارشگر زومیت در ادامه‌ی گشت و گذار خود، سری هم به غرفه‌ی انویدیا زده بود که در ادامه، ماحصل این بازدید را در قالب تصاویر و توصیفات لازم، خدمت همراهان گرامی زومیت تقدیم می‌کنیم. با ما همراه باشید.
تبلیغات

انویدیا با معرفی تگرا K1 و بهره‌گیری از تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود در زمینه‌ی تولید پردازنده‌های گرافیکی، معماری کپلر را که در پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترها به کار می‌گرفت، وارد دنیای ابزارهای قابل‌حمل کرد.

حال و هوای غرفه‌ی انویدیا نیز بیشتر بوی تراشه‌ی تگرا K1 را به خود گرفته بود و انویدیا سعی داشت تا از این فرصت، برای نشان دادن قدرت بی‌نظیر گرافیکی تراشه‌ی خود استفاده کند. همانطور که پیش از این نیز به بیان برخی از قابلیت‌های گرافیکی تکرا K1 پرداخته و بررسی عمیق این تراشه را تقدیم حضور شما کردیم، انویدیا در غرفه‌ی خود، با به‌کار گرفتن چندین تبلت اندرویدی که تگرا K1 را در قلب خود داشتند، سعی در انتقال قدرت این تراشه و تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان خود داشت.

تصویر زیر بخشی از غرفه‌ی انویدیا را نشان می‌دهد که در آن این کمپانی، تبلت‌های اندرویدی مجهز به تگرا K1 را برای نمایش قدرت گرافیکی این تراشه به نمایش گذاشته است.

IMG 2423

در این تصویر می‌توان یکی از تبلت‌های مذکور را مشاهده کرد که یک گیم‌پد نیز به آن متصل شده است و از آن برای نمایش قدرت پردازنده‌های دیگر بازار و همچنین تگرا K1، برای رندر کردن تصاویر گرافیکی استفاده می‌شد.

IMG 2424

این تصویر نیز درصدد نمایش یکی دیگر از قابلیت‌های تگرا K1 است. همانطور که مدیرعامل انویدیا نیز در مراسم معرفی این محصول عنوان کرد، انویدیا تلاش کرده است تا پردازش نور و همچنین ایجاد نور و سایه را به واقعیت نزدیک‌تر از پیش کند؛ ضمنا انویدیا در نسخه‌ی جدید تراشه‌ی خود، الگوریتم‌های جدیدی را برای بهبود  Tessellation یا به بیان بهتر، نمایش اشکال با شکل‌های هندسی بیشتر، انجام داده است که منجر به ایجاد تصویر سر یک انسان به شکل واقعی‌تری شده است.

IMG 2425

انویدیا به تبلت‌های خود بسنده نکرده و در بخش دیگری از غرفه‌ی خود، دو تلویزیون با رزولوشن 4K را قرار داده بود که در آن واحد در حال پخش ویدئویی با کیفیت 4K بودند. اما نکته‌ی جالب توجه در این مورد تغذیه‌ی این دو تلویزیون و استریم ویدئوی هر دو، توسط تراشه‌ی تگرا K1‌ است که نشان از قدرت بالای این تراشه دارد.

IMG 2427

در این تصویر نیز شاهد سیستمی هستیم که با بهره‌گیری از یک تراشه‌ی تگرا K1، قادر است تا ویدئوی 4K را در دو تلویزیون متفاوت به نمایش در آورد.

IMG 2428

در این تصویر نیز شاهد بخشی دیگر از قابلیت‌های تراشه ی تگرا K1 در حوزه‌ی خودروسازی هستیم. انویدیا اعلام کرده است که می‌توان ا این تراشه‌ در خودروها استفاده نمود؛ چراکه این محصول قادر است تا نمایشگرهای مربوط به اطلاعات خودرو را به‌راحتی تغذیه کرده و در کنار آن، سیستم سرگرمی و در واقع سیستم‌ رسانه‌ای خودرو را نیز پشتیبانی کند.

IMG 2431

در این تصویر نمایی از غرفه‌ی انویدیا را ملاحظه می‌کنید.

IMG 2433

در این قسمت نیز کنسول بازی‌ شیلد قرار گرفته بود که یکی از ابزارهای جالب توجه در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای است. انویدیا در این کنسول از نسل قبلی پردازنده‌ی خود، یعنی تگرا 4 بهره گرفته است.

IMG 2437

شیلد از دو بخش اساسی نمایشگر و گیم‌پد تشکیل شده است که انویدیا با آن، نگرشی نوین را در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ارائه داده است.

IMG 2438

در این قسمت نیز تعدادی کنسول شیلد قرار گرفته بودند که کاربران قادر به کار با آن و کسب تجربه‌ی کار با آن بودند.

IMG 2439

این قسمت نیز یکی از جالب‌ترین قسمت‌های غرفه‌ی انویدیا بود. کمپانی انویدیا، سیستمی مخصوص بازی را به سه مانیتور متصل کرده و با بهره‌گیری از قدرت بی‌بدیل کارت‌های گرافیک خود که از معماری کپلر استفاده می‌کنند، تجربه‌ی انجام بازی‌های رایانه‌ای را با کیفیت 4K در اختیار کاربران قرارداده بودند.

IMG 2440

و نمایی اغوا کننده‌ از این سیستم برای عاشقان بازی.

IMG 2441

نظر شما در مورد غرفه‌ی انویدیا چیست؟ کدامیک از بخش‌های این غرفه مورد پسند شما واقع شد؟

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات