نتایج بنچمارک گرافیکی تراشه‌ی تگرا K1 انویدیا منتشر شد؛ اسنپ‌دراگون 800 کوالکام و A7 اپل مقهور قدرت تگرا K1

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی پیش انویدیا در اولین روزهای بازگشایی نمایشگاه CES 2014 با معرفی تراشه‌ی انویدیا تگرا کی‌وان، دنیای فناوری را تحت تاثیر محصول خود قرار داد. هم‌اکنون نتایج بنچمارک گرافیکی این تراشه منتشر شده است که در ادامه نگاهی به آن خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
تبلیغات

این کمپانی با به‌کارگیری معماری کپلر (که در پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترهای شخصی این کمپانی مورد استفاده قرار می‌گرفت)در چیپ جدید خود برای محصولات هوشمند، پنجره‌ی جدیدی را به دنیای تراشه‌های ابزار‌های قابل حمل گشود. مطمئنا استفاده از 192 هسته‌ی گرافیکی پردازشی، بزرگترین ابزار و در واقع فاکتور تبلیغاتی برای انویدیا است تا با تراشه‌ی خود به تاخت و تاز در دنیای ابزارهای هوشمند بپردازد. در ادامه نتایج بنچمارک این تراشه‌ را مشاهده خواهید کرد که به روشنی میزان عملکرد تگرا کی‌وان را در مقایسه با رقبا نشان می‌دهد.

همانطور که در تصویر زیر گویا است، تگرا کی‌وان نتایج درخشانی را در بنچمارک GFBench کسب کرده است که نه‌تنها در عملکرد گرافیکی 2.5 برابر بهتر از اسنپ‌دراگون 800 عمل کرده، بلکه تراشه‌ی پر نام و نشان اپل، A7 را نیز از میدان رقابت به‌در کرده است ( ۲ برابر بهتر از A7). علاوه بر موارد ذکر شده، تگرا کی‌وان با فاصله‌ی اندکی، از HD4400 اینتل که به‌همراه پردازنده‌های هسول عرضه می‌شود، پیشی گرفته است. این قابلیت امتیاز ویژه‌ای برای انویدیا است تا تراشه‌ی خود را راهی ابزارهای قابل حمل کند.

TegraK1Graphics

نتایج حاصل از بنچمارک 3DMark نیز گویای برتری حداقل 25  درصدی این تراشه در مقایسه با رقبا است. این بنچمارک با استفاده از Thinkvision All-in-One اندرویدی لنوو به انجام رسیده است که نتایج جالب توجهی را در بردارد. محصول جدید لنوو که از صفحه‌ی نمایشی با رزلوشن 4K بهره می‌برد، تراشه‌ی تگرا K1 انویدیا را نیز به‌همراه دارد. لازم به‌ذکر است که تراشه‌ی مورد نظر از نوع 64 بیتی نبوده و فرکانس کاری آن نیز 2.3 گیگاهرتز اعلام شده توسط انویدیا نیست. این بدین معنی است که تبلت‌های مجهز به تراشه‌ی تگرا کی‌وان قدرتی خاق‌العاده را در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

TegraK1Toms
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات