IK با رونمایی از iRing ارزان‌قیمت، قابلیت ژست‌های حرکتی را در محصولات اپل فعال می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
IK یکی از سازندگان وسایل جانبی برای سیستم عامل iOS است و تاکنون محصولات موفق سری iRig مثل سینتی‌سایزر و میکروفون را برای کاربران محصولات اپل آماده کرده و در نمایشگاه CES امسال هم یکی دیگر از محصولات جالبش را در معرض دید عموم قرار داده است. iRing یک ابزار پوشیدنی شبیه انگشتر است که با استفاده از آن می‌توان قابلیت کنترل با ژست‌های حرکتی را به محصولات اپل اضافه کرد، در ادامه‌ی مطلب به بررسی بیشتر این ابزار جالب می‌پردازیم.
تبلیغات

iRing بر خلاف بسیاری از وسایل جانبی دیگری که برای آیپد و آیفون عرضه می‌شوند، بسیار ارزان و ساده است. این سیستم از دو انگشتر یا Ring تشکیل شده، انگشترها بین انگشتان کاربر قرار می‌گیرند و هر یک طرحی از نقاط دارند که در شناسایی آن به وسیله‌ی دوربین جلویی آیفون یا آیپد، مفید است.

نرم‌افزار خاصی برای شناسایی انگشترها و دنبال کردن موقعیتشان عرضه شده که حتی اندازه‌ی نقاط را هم پردازش می‌کند. بنابراین اگر نقاط دور شوند، فاصله‌ی آنها قابل تخمین است و در مجموع موقعیت نقاط با شناسایی سه مولفه‌ی مکانی، کاملاً تشخیص داده می‌شود.

از موقعیت دو انگشتر می‌توان در نرم‌افزارها استفاده کرد، به این صورت که مثلاً برای افزایش و کاهش صدا، یکی از حرکات خاص نقاط در نظر گرفته شود.

در نمایشگاه CES امسال، آی‌رینگ با نرم‌افزاری به نام iRing Music Maker به کار برده شد، در این نرم‌افزار با استفاده از ژست‌های حرکتی انگشترها می‌توان به تعریف ضرب‌آهنگ، سینتی‌سایزر، حلقه‌ها، فیلترها و دیگر امکانات آهنگ‌سازی این نرم‌افزار پرداخت. انگشتر مثلثی شکل تن و ضرب‌آهنگ موسیقی را با حرکت به جلو و عقب و در راستای محور Z کنترل می‌ کند و دومین رینگ که نقاطی روی یک خط دارد، به تغییر حلقه‌ها و نوت‌ها مربوط می‌شود.

hands-on-iks-iring-air-gesture-2

بدون دست زدن به صفحه نمایش لمسی محصولات اپل می‌توان خیلی کارها را با ژست‌های حرکتی آی‌رینگ انجام داد.

پنهان کردن یکی از انگشترها از دوربین آیفون یا آیپد، قابلیت‌های بیشتری را در نرم‌افزارها فعال می‌کند که خود تنوعی بیشتر در ژست‌های حرکتی قابل استفاده، ایجاد می‌کند.

آی‌رینگ از نظر سازگاری با دیگر نرم‌افزارها و ابزارآلات موسیقی هم یک محصول جالب است چرا که می‌توان آن را با در دست داشتن دیگر وسایل موسیقی، استفاده کرد. دستکاری دکمه‌های کنترلر MIDI هم اجازه‌ی استفاده از آن را در کنار دیگر ابزارها به کاربر می‌دهد.

قرار است آی‌رینگ که مجموعه‌ای از دو انگشتر ساده است، تا یکی دو ماه آینده، با قیمت 25 دلار روانه‌ی بازار شود.

سازنده علاوه بر آی‌رینگ از چند ابزار دیگر هم برای ساخت موسیقی رونمایی کرده که شامل آخرین امپلیفایرهای iLoad هم می‌شود.

اسپیکرهای آی‌لَود که در مجموع 40 وات قدرت دارند، با استفاده از مدارات داخلی iRig، به جک یک چهارم اینچی گیتار یا میکروفون متصل می‌شوند. راه دیگر استفاده از جک 3.5 میلی‌متری میکروفون است و در نهایت از بلوتوث هم می‌توان ارتباط اسپیکرها را با آیفون و آیپد برقرار کرد. از روش‌های فوق می‌توان برای ضبط کردن زنده‌ی موسیقی بهره برد.

hands-on-iks-iring-air-gesture-3

علاوه بر این سازنده، نرم‌افزارهای پس‌پردازشی مثل AmpliTude و VocaLive را برای استفاده‌ی مستقیم از این اسپیکرها معرفی کرده است.

اسپیکرهای آی‌لود در حال حاضر با قیمت 299 دلار به فروش می‌رسد که البته در خرده فروشی‌های با قیمت 289 دلار موجود است.

  برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات