بر اساس گزارش‌ها، ویندوز 9 در آپریل 2015 عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
شایعات مربوط به عرضه نسخه اصلی بعدی ویندوز با نام رمز Threshold، برای مدتی است که به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش‌های بدست آمده، Threshold تغییرات مهمی را به ویندوز 8 خواهد آورد که از این میان می‌توان بازگشت منوی استارت و آغاز همگرایی در این پلتفرم با هماهنگ‌سازی ویندوزفون و ویندوز RT را نام برد. همچنین مایکروسافت در حال کار بر روی ارائه یک اپ‌استور واحد برای ایکس‌باکس‌وان، ویندوز فون و ویندوز است.
تبلیغات

  Paul Thurott وبلاگ‌نویس مسائل اختصاصی ویندوز گفته است که به احتمال زیاد، Threshold با نام ویندوز 9 عرضه خواهد شد تا مایکروسافت را از افتضاح ویندوز 8 دور سازد؛ چرا که ویندوز 8 در حال حاضر کندتر از آن سهم خود را افزایش می‌دهد که مایکروسافت برای ارائه آمار آن بصورت عمومی راحت و با اعتماد به نفس باشد.

این مساله حقیقت دارد که ویندوز 8 برای شتاب گرفتن، حتی با ارائه نسخه 8.1 (که البته آپدیتی رایگان محسوب می‌شود) تقلای بسیاری کرد؛ ولی بنا بر گفته‌ی Thurott، مایکروسافت آماری فراتر از 25 میلیون آپدیت به ویندوز 8.1 را بدست نیاورده است. با وجود اینکه ویندوز 8 در حال حاضر بیش از یک سال است که به بازار عرضه شده؛ ولی سهم این نسخه، از تغییر سیستم‌عامل دستگاه‌ها، همچنان در پشت سر آمار ویندوز 7 قرار می‌گیرد.

بر اساس سنت همیشگی مایکروسافت، این شرکت معمولا پیش‌نمایشی از نسخه جدید سیستم‌عامل خود را در کنفرانس Build خود (که در آپریل امسال نیز برگذار می‌شود) ارائه می‌کند. اما Thurott اعتقاد دارد که امسال بجای پیش‌نمایش، یک نسخه کاملا جدید ارائه خواهد شد. همچنین این کنفرانس شاهد ارائه یک آپدیت با عنوان Windows 8.1 Update 1 در کنار ارائه ویندوز فون 8.1 خواهد بود.

منابع Thurott می‌گویند که ویندوز 9 در آپریل 2015، به همراه تغییرات اساسی ارائه خواهد شد که رابط کاربری Modern این سیستم‌عامل را اصلاح کرده و توسعه خواهد داد و نیز احتمال می‌رود که ویندوز، به دو نسخه خانگی و تجاری تقسیم شود.

ارائه ویندوز 9 در سال 2015 به این معنی خواهد بود که ویندوز 8 در مجموع برای حدود 3 سال در دسترس خواهد بود و این مساله ممکن است باعث شود مصرف‌کنندگان ترجیح دهند برای خرید تبلت‌، سراغ دیگر تولیدکنندگان و سیستم‌عامل‌ها بروند.

تا آن زمان مایکروسافت کار مهم دیگری نیز دارد؛ این شرکت باید ویژگی‌های جدیدی را به سه پلتفرم ایکس‌باکس‌ وان، ویندوز و ویندوز فون بیاورد تا پیش از ورودThreshold به صحنه، آن‌ها را بعنوان یک خانواده از محصولات به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات