مدیاتک اولین شارژر بی‌سیم چند حالته‌ی جهان را معرفی کرد

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی اولین تراشه‌ی هشت هسته‌ای جهان برای ابزار‌های قابل حمل که قابلیت استفاده‌ی هم‌زمان از هشت هسته‌ی پردازشی را دارد، کمپانی تایوانی مدیاتک قدم دیگری را در جهت اعمال نوآوری‌های خود برداشت. در نمایشگاه CES 2014 مدیاتک دستیابی به فناوری ساخت دریافت‌کننده‌ی چندحالته را با معرفی اولین شارژر بی‌سیم با حالت تشدید شده و القایی اعلام کرد.
تبلیغات

براساس گفته‌ی مدیاتک، استفاده‌ی از مکانیزم شارژ تشدید شده مزایایی را نسبت به روش شارژ القایی دارد. برای مثال این روش محدودیتی برای قراردادن ابزار مورد نظر در نزدیکی فرستنده ندارد و کاربران می‌توانند ابزارهای خود را نه تنها در محل مورد نظر بلکه در اتاق‌های مجاور نیز شارژ کنند. همچنین این محصول قابلیت شارژ ابزارهای مختلف را با مصارف متفاوت ممکن کرده است.

مطمئنا روش شارژ القایی مفهومی است که همگان از شارژ بی‌سیم در سر دارند و آن امکان شارژ بی‌سیم در هر مکانی است که کاربران را مجبور به دامنه‌ی محدود چند سانتی‌متری شارژر نکند. اما اگر نگران عدم پشتیبانی از محصولات قبلی که امکان شارژ بی‌سیم در آن‌ها وجود دارد، هستید، مدیاتک امکان شارژ ابزارهای مخصوص شارژ القایی را نیز در محصول خود پیش‌بینی کرده که مناسب نسل‌های پیشین در عین استفاده در محصولات جدید است. مطمئنا سهولت استفاده از این محصول منجر به روی‌آوردن تولیدکنندگان بیشتری به این روش خواهد شد که حاصل تقاضای کاربران برای استفاده از آن در محصولات جدید خواهد بود. سال 2013 حدود 20 میلیون رسیور شارژر بی‌سیم به‌فروش رفت که به احتمال فراوان این میزان تا سال 2018 به 700 میلیون دستگاه خواهد رسید.

شاید فناوری مدیاتک منجر به افزایش استفاده از این روش برای شارژ کردن و در نتیجه بالا رفتن فروش آن در سال جاری شود.

در صورتی که علاقمند به آگاهی از جزئیات شارژ به روش تشدید باشید، مدیاتک اسنادی را در این رابطه در دسترس عموم قرار داده است که می‌توانید برای مطالعه‌ی آن اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات