توشیبا از سنسور CMOS حالت روشنی رونمایی کرد که توانایی ضبط ویدئوهای 1080P با نرخ 240 فریم بر ثانیه را دارد

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
توشیبا از تکنولوژی جدید خود در سنسور تصویری حالت روشن (Bright Mode) بر پایه CMOS رونمایی کرد که به شما اجازه تصویربرداری بصورت بسیار آهسته را در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و البته در رزولوشن فول اچ دی (1920 در 1080 پیکسل) امکان‌پذیر می‌سازد. تکنولوژی جدید توانایی ترکیب بهتر ویدئوها در فیلم‌برداری پیوسته را بصورت تصاعدی و بیش از دو برابر زمان عادی، دارا می‌باشد.
تبلیغات

برخی از دستگاه‌های محبوب امروزی، قابلیت ضبط ویدئو  با تعداد فریم بیشتر و سرعت آهسته‌تر را با دوربین‌‌های داخلی خود دارند. اپل می‌گوید آیفون 5S قادر است ویدئوهایی را در سرعت پایین با 120 فریم در ثانیه و با کیفیت 720P، ضبط نماید. همچنین تلفن‌های رده بالای سامسونگ، نظیر نوت 3 نیز سه گزینه برای فیلم‌برداری صحنه‌آهسته، در اختیار کاربران خود می‌گذارند؛ سرعت‌های یک دوم، یک چهارم و یک هشتم به نسبت سرعت معمولی. با این حال بهترین خروجی این گوشی‌ها در تهیه ویدئو با سرعت پایین، عبارتست از 120 فریم در ثانیه با کیفیت اچ دی 720P. در میان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های موجود بازار، هیچکدام قادر به ضبط ویدئوهای صحنه‌آهسته با کیفیت 1080P نیستند. این در حالی است که سنسور تازه رونمایی شده توشیبا، می‌تواند ویدئوهای صحنه‌آهسته‌ای را با 240 فریم بر ثانیه و البته با کیفیت فول اچ دی 1080P، با حالت روشن ذخیره نماید. هر چند این فناوری آخرین قدم در این راه به حساب نمی‌آید؛ ولی می‌‌تواند آغازی برای رقابت در این عرصه به حساب آید.

حالت روشن (Bright Mode) در این سنسور، بار الکتیرکی هر پیکسل را تا دو برابر افزایش می‌دهد و این ویژگی اجازه می‌دهد تا خروجی تصویر شما به نسبت سنسورهای CMOS معمولی، چهار برابر روشن‌تر باشد. همچنین این تکنولوژی وعده کاهش تعداد فریم‌های حذف شده در تصویربرداری پیوسته را می‌دهد.

اندرو برت، مسئول بخش سنسورهای تصوریری TAEC در توشیبا می‌گوید:

فناوری حالت روشن، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی مرتبط با فیلم، نظیر برنامه‌های ضبط با سرعت بالا، سرعت آهسته و دوربین‌های «عملکرد سریع» را تحت تأثیر قرار داده و یاری می‌کند. این تکنولوژی، تماشای ویدئو، خصوصا در حالت آهسته را با توجه به گسترش روزافزون برنامه‌های تلفن همراهی که به تبادل کلیپ‌های کوتاه می‌پردازند، لذت‌بخش‌تر نموده و به محبوبیت آن خواهد افزود.

اولین نمونه Bright Mode از سنسورها، در اولین فصل از سال جاری از راه خواهد رسید؛ با این حال، کمی زمان خواهد برد تا این سنسور را عملا در دستگاه‌های جدید مشاهده و استفاده نماییم.

frame-rates
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات