سامسونگ اولین دستگاه با سیستم عامل تایزن را تا ماه آینده معرفی خواهد نمود

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تقریبا بیشتر از یک سالی می‌شود که خبرهای از عرضه سیستم عامل اختصاصی سامسونگ تحت نام تایزن به گوش می‌رسد. خبرهایی که در این مدت طولانی، هیچگاه به حقیقت نپیوستند و در زیر انبوه شایعات بی‌سرانجام مدفون شدند. اما این بار شایعاتی دیگر از عزم کردن جزم سامسونگ برای معرفی سیستم عامل اختصاصی‌اش به بازار موبایل است. با ما برای بررسی چند و چون این شایعه همراه شوید.
تبلیغات

شایعات ورود سامسونگ به بازار سیستم عامل‌ها از ماه می سال 2012 آغاز شد. شایعه‌ای که از ورود تایزن به دنیای موبایل به پشتوانه محصولاتی از سامسونگ و HTC خبر می‌داد. بعد از این، سیل شایعات بدون سرانجام از عرضه این سیستم عامل مدت‌هاست که دنیای تکنولوژی را زیر هجوم اخبارخود قرار می‌دهد.

اما گزارش تازه‌ای که در ژاپن منتشر شده است از معرفی این سیستم عامل تا قبل از برگزاری نمایشگاه MWC  در ماه آینده و معرفی اولین دستگاه مجهز به این سیستم عامل توسط سامسونگ خبر می‌دهد. همچنین در این گزارش، از همکاری تولیدکنندگان و اپراتورهای مطرح ژاپن، کره‌جنوبی و چین برای ایجاد و قدرت بخشیدن به سیستم عاملی تازه برای مقابله با دو اکو سیستم بزرگ و مطرح فعلی، یعنی iOS و اندروید می‌باشد. سیستم‌عامل‌هایی که در کنار یکدیگر نود درصد از دنیای موبایل را تحت سلطه خود قرار داده‌اند. 

در کنار این موارد، خبرهای دیگری از این گزارش مبنی بر ایجاد فروشگاه برنامه اختصاصی این سیستم عامل در ماه می توسط سامسونگ نیز به گوش می‌رسد. همچنین اپراتور ژاپنی Docomo با تولید محصولات اختصاصی دارای این سیستم عامل تا پایان سال میلادی جاری،‌ قصد برداشتن قدم‌های تازه در راستای بهبود وجهه این سیستم عامل خواهد داشت.  از دیگر شرکت‌های مطرحی که قصد همکاری با سامسونگ در این زمینه را دارند، می‌توان به اینتل، وودافون، فوجیتسو، هوآوی، Docomo و Orange اشاره نمود. 

تلاش‌های سامسونگ و همکارانش برای تولید سیستم عامل اختصاصی را می‌توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد. در نگاه اول، این اقدام سامسونگ از آنجا ناشی می‌شود که بسیاری از متخصصین، موفقیت کهکشانی‌های سامسونگ را مدیون سیستم عامل اندروید می‌دانند تا برند سامسونگ. از طرف دیگر نیز، سلطه سامسونگ بر بخش نرم‌افزاری و سیستم عامل در کنار بخش سخت افزاری و حذف واسطه‌‌ای همچون گوگل در محصولات این شرکت، می‌تواند اکوسیستم قدرتمند و تازه‌ای همچون اکوسیستم اپل را برای این غول کره‌ای به ارمغان بیاورد و باعث تمرکز این شرکت بر بهبود محصولات اختصاصی‌اش با سیستم عامل تایزن به جای اندروید گوگل شود.نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات