Xiaomi در آینده‌ی نزدیک گوشی‌های 50 دلاری عرضه می‌کند

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Xiaomi چین یکی از سازندگان بزرگ گوشی در چین است که طی روند رو به رشد خود، علاوه بر تصاحب بخش بزرگی از بازار چین، به فکر تصاحب بازارهای جنوب شرق آسیا هم هست. بنابراین تصمیم گرفته در کنار گوشی‌های رده اول و نسبتاً ارزان خود، گوشی‌های اندرویدی زیر 50 دلار هم عرضه کند. در ادامه به بررسی برنامه‌ی این کمپانی می‌پردازیم.
تبلیغات

چند ماه پیش بود که هوگو بارا یکی از مدیران ارشد گوگل که روی اندروید کار می‌کرد، به کمپانی شیائومی چین پیوست. قبلاً هم مدیران خلاق و نخبه‌ی دیگری در این کمپانی استخدام شده بودند و به نظر می‌رسد که شیائومی در کار خود جدی است.

این سازنده‌ی گوشی در سال 2012 حدود 7 میلیون گوشی در چین فروخته بود و در مجموع 2 میلیارد دلار درآمد داشت. در سال 2013 رکورد 19 میلیون گوشی را ثبت کرد. امسال یکی از موسسین کمپانی شیائومی یعنی Lei Jun به رکورد 40 میلیون گوشی امیدوار است. البته این ارقام در مقایسه با 185 میلیون آیفونی که اپل برای سال 2014 در نظر گرفته و همچنین رکوردهای نجومی سامسونگ به نظر کوچک می‌رسد ولیکن روند رو به رشد شیائومی غیر قابل انکار است.

شیائومی برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار اندرویدی‌ها و در حالت کلی‌تر تمام گوشی‌ها، مدیرانی مثل بارا را به خدمت گرفته که در ماه دسامبر گفت: من سعی می‌کنم بازارها را هر چه سریع‌تر پیدا کنم.

شیائومی از این پس در کنار گوشی‌های رده اول و ارزان خود، گوشی‌های اندرویدی زیر 50 دلار عرضه می‌کند. اپل آیفون 5C را به عنوان یک گوشی ارزان روانه‌ی بازار کرده که نسخه‌ی 16 گیگابایتی آن 549 دلار قیمت دارد! حتی دیگر سازندگان گوشی مثل نوکیا، موتورولا و اچ‌تی‌سی که استراتژی محصولات ارزان‌تر را دنبال کرده‌اند هم گوشی‌های 50 دلاری را در برنامه‌ی خود ندارند.

غیر از شیائومی، دو کمپانی Coolpad چین و MiroMax هند هم تصمیم گرفته‌اند که گوشی‌های 50 دلاری را در بازار ژاپن بفروشند. عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند ارزان علاوه بر تغییر دادن بازار، سود پایداری را عاید این سازندگان می‌کند و روی تمام بخش‌های تولید یک گوشی از منابع و مواد اولیه گرفته تا سازندگان تراشه و صفحه نمایشگر و در نهایت خرده‌فروشی‌ها، اثر گذار است.

  برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات