سامسونگ: استفاده از تکنولوژی‌های جدید مثل اسکنر چشمی و اثر انگشت منوط به کاربردی بودن آنهاست

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در ماه‌های اخیر و پس از رونمایی از گوشی آیفون 5S بسیاری از سازندگان بزرگ گوشی از کاربرد اسکنر اثر انگشت صحبت کردند. برخی از کمپانی‌ها روش دیگری را برای باز کردن قفل گوشی مد نظر قرار داده‌اند که سامسونگ یکی از آنهاست. قبلاً از کاربرد اسکنر چشمی در پرچم‌دار بعدی سامسونگ برایتان گفتیم اما ببینیم سامسونگ واقعاً چه فکری برای این اسکنر کرده است و آیا از آن استفاده می‌کند یا نه.
تبلیغات

کاری که اپل کرد بسیار جالب و خلاقانه بود، تاچ‌آیدی یک سنسور اثر انگشت که روی دکمه‌ی خانه در گوشی آیفون 5S قرار گرفت و با وجود مشکلاتی که در ابتدا داشت، با استقبال خوبی مواجه شد. اما سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند و همچنین رقیب قدرتمند اپل، بی‌کار ننشسته و به یک اسکنر جالب‌تر فکر می‌کند. اسکنر چشمی آیریس که شایع شده در گلکسی اس 5 به کار خواهد رفت.

اخیراً مدیران سامسونگ حرف‌های جالب‌تری می‌زنند. آنها معتقدند که استفاده از تکنولوژی‌ها و حسگر‌های مختلف در یک گوشی به شرطی خوب است که مفید و کاربردی باشد.

Ryan Bidan مدیر بخش فروش سامسونگ در آمریکا در نمایشگاه CES امسال می‌گوید سامسونگ از این پس در استفاده از حسگر اثر انگشت‌خوان یا اسکنر چشمی آیریس یا هر تکنولوژی دیگری هوشیارانه‌تر از گذشته عمل خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ما می‌خواهیم از این موضوع مطمئن شویم که چیزی که از آن استفاده می‌کنیم نه تنها هدف خوبی داشته باشد بلکه کاربران تجربه‌ی خوبی از کاربرد آن به دست آورند. وقتی از یک تکنولوژی جدید استفاده می‌کنیم که مفید باشد، نمی‌خواهیم سریعاً از هر تکنولوژی جدیدی که کاربرد زیادی ندارد، استفاده کنیم.

Young Lee یکی دیگر از مدیران سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که سامسونگ استفاده از اسکنر چشمی در گلسی اس 5 را مد نظر قرار داده ولیکن هنوز کاربرد آن قطعی نیست.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات