Matias از صفحه کلید دو تکه و ارگونومیک خود که به کلیدهای مکانیکی مجهز شده پرده برداشت

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
امروزه کمپانی‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات جانبی، همیشه در تلاشند که مدل‌هایی عجیب و غریب طراحی کنند تا برای سلایق مختلف مناسب باشد. خیلی‌ها دوست دارند موس و کیبورد و کیسشان طرحی قدیمی داشته باشد. به همین علت است که کمپانی ماتیاس یک صفحه کلید با کلید‌های باکیفیت مکانیکی را با ظاهری قدیمی رونمایی کرده که در ادامه‌ی مطلب به معرفی بیشتر آن می‌پردازیم.
تبلیغات

طراحی صفحه کلید Matias Ergo Pro به نظر قدیمی می‌رسد اما برخلاف بسیاری از محصولاتی که ظاهر زیبا و قدیمی دارند، بسیار با کیفیت و کاربری طراحی شده است. کلیدهای آن مکانیکی هستند و نسبت به کلیدهای امروزی که سوییچ غشایی دارند، بادوام‌تر است.

توضیح اینکه زیر دکمه‌ی صفحه کلید، کنترلر تلویزیون، کولر و سیستم‌های صوتی و تصویری امروزی معمولاً برد مدار چاپی قرار گرفته که بخش‌هایی از آن با فشار دادن کلید و برخورد یک ماده‌ی هادی منعطف، عمل سوییچ را انجام می‌دهد. این کلیدها Membrane Switch نام دارند.

ادگار ماتیاس موسس این کمپانی می‌گوید در این صفحه کلید از کلیدهای مکانیکی استفاده کردیم و ارزش آن را دارد که با پرداخت 200 دلار، از آن استفاده کنیم چرا که استفاده از آن حس بهتری را به کاربر القا می‌کند. این صفحه کلید به دو بخش تقسیم می‌شو و ارتباط این دو بخش از طریق یک کابل نازک و منعطف که طول آن به یک فوت یا 31 سانتی‌متر می‌رسد، برقرار می‌گردد. بنابراین می‌توان دو تکه‌ی صفحه کلید را مطابق سلیقه و کاربرد، در زوایای مختلف قرار داد.

matias-mechanical-ergo-keyboard-1

کلیدهای جهت در این صفحه کلید کمی جابجا شده‌اند یعنی به گوشه‌ی سمت راست و پایین آن منتقل شده‌اند. در این صورت برای استفاده از این کلیدها نیاز نیست دست راست خود را زیاد جابجا کنیم.

روی این صفحه کلید جالب 3 پورت USB 2.0، کلیدهای کنترلی مالتی‌مدیا و کلیدهای ویژه برای کپی، کات، پیست و آندو نیز قرار داده شده است.

زمان عرضه‌ی صفحه کلید ماتیاس اِرگو پرو ماه آگوست است و می‌توان در ویندوز و مک از آن استفاده کرد.

ماتیاس یک صفحه کلید امنیتی هم طراحی کرده که نام آن Secure Pro Keyboard است و 170 دلار قیمت‌گذاری شده است. این صفحه کلید بی‌سیم برای رمزگذاری سیگنال ارسالی از استاندارد AES استفاده می‌کند و برای ویندوز و مک عرضه خواهد شد.

matias-mechanical-ergo-keyboard-2

ماتیاس می‌گوید برخی صفحه کلید‌ها از باتری‌های کوچک استفاده می‌کنند و لذا انرژی کمی را برای چک کردن کلیدها به کار می‌گیرند. بنابراین سرعت چک کردن پایین است و تأخیر قابل توجهی بین فشار دکمه‌ها و ثبت شدن آن وجود دارد.

در صفحه کلید سیکیوریتی پرو از باتری‌های بزرگی استفاده شده که سرعت کار را بالا می‌برند و لذا مشکل تأخیر به کلی از بین می‌رود.

  برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات