ZTE هم یک گوشی با سخت‌افزار ماژولار و قابل تعویض رونمایی کرد

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
ایده‌ی گوشی‌های ماژولار را قبلاً در زومیت بررسی کرده بودیم. کمپانی موتورولا با همکاری کمپانی 3D Systems که از سازندگان بزرگ پرینتر سه بعدی است، پروژه‌ای به نام Project Ara را کلید زد. حالا در نمایشگاه CES 2014 کمپانی ZTE چین هم یک نمونه‌ی مفهومی دیگر از تلفن‌های ماژولار را رونمایی کرده که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

ZTE در غرفه‌ی خود نمونه‌ای از گوشی‌های ماژولار را رونمایی کرده که Eco-Mobius نام دارد. در صورت نیاز می‌توان قطعات سخت‌افزاری این گوشی را یک به یک تعویض کرد.

مثلا فرض کنید می‌خواهید در جشن تولد یکی از دوستان خود شرکت کنید و قصد عکاسی از لحظات خاطره‌انگیز آن را دارید. با یک تلفن ماژولار می‌توان ماژول دوربین را از مثلاً 8 مگاپیکسل به 13 مگاپیکسل تغییر داد.

zte-eco-mobius-2

بخش تحقیق و توسعه یا اصطلاحاً R&D کمپانی ZTE چین امکان تعویض قطعات مختلف دیگر را هم فراهم کرده، مثلاً اگر انویدیا یا کوآلکام یک تراشه‌ی سریع‌تر عرضه کنند، می‌توان آن را برای افزایش سرعت گوشی مورد استفاده قرار داد. ارتقای سخت‌افزار در یک گوشی ماژولار بسیار ساده است طوری که کاربران عادی هم قادر به انجام آن هستند.

zte-eco-mobius-1

ZTE دو بخش را در این گوشی ثابت در نظر گرفته که اولین مورد بدنه و قاب کلی گوشی است و دومین مورد صفحه نمایش آن است.

zte-eco-mobius-3

همان‌طور که گفته شد موتورولا هم طرح چنین گوشی‌هایی را در برنامه‌ی کاری خود قرار داده، در سپتامبر سال پیش هم یک طراح آلمانی به نام Dave Hakkens از گوشی Phonebloks خود رونمایی کرده بود.

به نظر می‌رسد که آینده‌ی گوشی‌های ماژولار امیدوار کننده است و فاصله‌ی زیادی با گسترش چنین محصولاتی نداریم. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا روزی می‌رسد که گوشی‌ها تکه‌تکه ساخته شوند و بتوان آنها را ارتقا داد؟

  برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات