تبهکاران با استفاده از حافظه‌های آلوده‌ی مجهز به پورت USB، از ماشین‌های خودپرداز سرقت کردند

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
دزدی از ماشین‌های خود پرداز چندان جدید نیست. حملات فیشینگ، لاگینگ و استفاده از کارت‌های تقلبی و دستکاری شده از جمله ترفندهای به کار رفته از سوی سارقان کهنه کارتر است. اما گویا جوان‌ترها به سراغ روش‌های مدرن‌تری برای بیرون کشیدن پول از ماشین‌های خودپرداز رفته‌اند.
تبلیغات

بر اساس گزارش BBC اخیرا مشخص شده است که دزدان با استفاده از حافظه‌های ذخیره سازی مجهز به پورت USB آلوده به بدافزار توانسته‌اند به ماشین‌های خود پرداز دستبرد بزنند.

این کار نیازمند به کار بردن تکنیک‌های پیشرفته است. ظاهرا تبهکاران به صورت دستی سوراخی در دستگاه ایجاد کرده تا USB را به آن متصل کنند و بدافزار را به سیستم انتقال دهند. به محض آنکه ماشین به ویروس آلوده شد سارقان برای جلوگیری از ایجاد سوظن سوراخ ایجاد شده را بازسازی می‌کردند.

وقتی اولین بار در ماه جولای مبالغی از ماشین‌های خودپرداز اروپا ناپدید شد بانک‌ها سردرگم شده بودند که چگونه علیرغم تمهیدات امنیتی اعمال شده، از ماشین‌های خودپرداز سرقت می‌شود. سرانجام دوربین‌های مراقبتی فاش ساختند که خلافکاران از حافظه‌های فلش برای سرقت پول استفاده می‌کردند.

بر طبق گزارش BBC نتیجه تحقیقات پیرامون دزدی‌های صورت گرفته و سردرگمی محاسبات کامپیوتری در کنگره آلمان در هامبورگ ارائه شده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که چگونه بدافزارها به دزدان اجازه داده بوسیله تایپ کدی دوازده رقمی رابط کاربری دستگاه خودپرداز را برای مقاصد خود تغییر دهند.

این رابط اجازه انجام عملیاتی همچون نمایش مبالغ موجود وصورتحساب‌ها را به خلافکاران می‌داده است. این بدین معنی است که خلافکاران فرصت می‌یافتند با مراجعه به حساب‌های ارزشمندتر در وقت صرفه جویی کنند. هنوز مشخص نیست که به چه بانک‌هایی دستبرد زده شده و چه میزان پول توسط تبهکاران به سرقت رفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات