امکان ارتقاء سخت افزاری و تعمیر ساده Mac Pro وجود دارد

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از کالبدشکافی کامپیوتر نامتعارف، اما قدرتمند Mac Pro، جزئیات مربوط به سهولت در تعمیر و ارتقاء سخت افزاری آن مشخص شده است. iFixit امتیاز بسیار خوب 8 از 10 را بابت سهولت در تعمیر Mac Pro داده است.
تبلیغات

آیا قصد خرید مک پرو 3,000 دلاری را دارید و تنها دغدغه ذهنی شما امکان ارتقاء سخت افزاری یا تعمیر پذیری آن است؟

کامپیوتر Mac Pro اپل از ظاهری متفاوت بهره می‌برد و قطعات آن در یک کیس استوانه‌ای شکل از جنس آلومینیوم، جای گرفته‌اند. این کامپیوتر به شکلی طراحی شده است که پس از جدا نمودن سطح آلومینیومی، کاربر به سادگی قادر به تعویض کارت گرافیک‌ها، پردازنده اصلی و ماژول‌های دیگر مانند حافظه رم  می‌باشد.

در گزارش iFixIt آمده که تعویض یا ارتقاء ماژول‌های RAM به آسانی میسر است و کاربر می‌تواند تا حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم بر روی این دستگاه نصب کند. تعویض حافظه ذخیره سازی SSD نیز بسیار آسان است. امکان تعویض کارت گرافیک نیز وجود دارد، اما این کار به آسانی تعویض RAM یا SSD نیست و برای این کار نیاز به تلاش بیشتر و استفاده از یک ابزار خاص است. کارت گرافیک دوگانه FirePro D300 ساخت AMD با چهار پیچ خاص بر روی بدنه ثابت شده است.

در Mac Pro، کارت گرافیک، برد مربوط به ورودی/خروجی‌ها و برد اصلی بر روی یک برد ثانویه‌ی دیسک شکل وصل شده اند. کاربر اگر بخواهد به درگاه پردازنده برسد باید این بردها را جدا کند، اما پس از آن، امکان ارتقاء‌ی پردازنده وجود خواهد داشت.

iFixIt به دلیل طراحی ماژولار Mac Pro و امکان تعویض و ارتقاء بخش‌های مختلف این کامپیوتر، امتیاز 8 از 10 را به آن داده است. به این ترتیب اگر اتفاقی برای کامپیوتر 3000 دلاری اپل رخ دهد، امکان تعمیر آسان آن وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات