96 درصد مدارس آمریکا به دلیل قطع پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP در معرض خطر هستند

دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بارها اعلام کرده که پشتیبانی رسمی از ویندوز ایکس پی تا پایان روز سه شنبه 19 فروردین 1393 به طور کامل پایان می‌پذیرد و این شرکت از آن تاریخ به بعد هیچ گونه مسئولیتی در قبال این سیستم عامل محبوب را نخواهد پذیرفت و ارائه بسته‌های بروز رسانی نیز متوقف خواهند شد. بر اساس آماری که کمپانی امنیتی AVAST منتشر کرده، چنانچه مایکروسافت به وعده خود عمل نماید، بیش از 96 درصد از مدارس ایالات متحده آمریکا به طور مستقیم تحت تاثیر حملات و خطرات احتمالی آینده خواهند بود.
تبلیغات

امروز بیش از 12 سال از عمر ویندوز ایکس پی می‌گذرد؛ اما همچنان بسیاری از صنایع، کسب و کارهای گوناگون و سیستم‌های آموزشی در سراسر جهان من جمله ایران خودمان، از این سیستم عامل در سطوح وسیعی استفاده می‌کنند.

گزارشی که AVAST منتشر کرده، مربوط است به بیش از 164 موسسه آموزشی در ایالات متحده که اغلب آن‌ها از ویندوز ایکس پی به عنوان سیستم عامل پایه و اصلی خود استفاده می‌کنند. بر طبق آماری که در این گزارش وجود دارد، بیش از 96 درصد از این موسسات آموزشی پس از پایان یافتن زمان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز ایکس پی در بهار سال آینده، به احتمال زیاد با بحران‌های گسترده در زمینه‌های گوناگون فناوری مواجه خواهند شد. بر اساس این گزارش، چنانچه این موسسات آموزشی بخواهند به سیستم‌های عامل جدیدتر مانند ویندوز 7 یا ویندوز 8 مهاجرت کنند، علاوه بر خرید این سیستم‌های عامل، مجبورند تا سخت‌افزارهای موجود را ارتقاء دهند و این موضوع نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت از چند هزار تا چند صد هزار دلار خواهد بود که پرداخت آن برای این قبیل موسسات گاها سخت و غیر ممکن می‌نماید.

آنتی ویروس رایگان AVAST اکنون بر روی بیش از 2.8 میلیون کامپیوتر در سراسر مدارس آمریکا نصب و مشغول کار است. و همین رایگان بودن آن، باعث شده است تا کسب سود این کمپانی از سرویس‌های مختلف خود، بیشتر از قبل شود.

به نظر می‌رسد که دولت آمریکا و کمپانی مایکروسافت برای حل این موضوع باید وارد مذاکره شوند، زیرا امکان ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری بسیار هزینه بردار خواهد بود.

شما چه نظری دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات