ناسا و ساخت تصویر کره‌ی زمین با ترکیب عکس‌های ارسال شده به ناسا

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
ناسا اخیرا تصویری را منتشر نموده که از ترکیب تصاویر مردم سراسر جهان در حال ابراز احساسات برای فضاپیمای کاسینی، که هم‌اکنون در مدار سیاره زحل در حال کاوش است، آماده شده است.
تبلیغات

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در شب 28 تیر سال جاری در فضای باز عکسی را در حال تکان دادن دست خود برای فضاپیمای کاسینی ثبت کرده‌اید، بهتر است بدانید که عکس شما نیز جزو عکس‌هایی است که در ترکیب با عکس‌های دیگر، در قالب تصویری بزرگتر که نمایانگر تصویر کره‌ی زمین است، منتشر شده است. این تصویر به مناسبت بزرگداشت فضاپیمای کاسینی در روز چهارشنبه‌ی گذشته منتشر شد.

ناسا در روزی که کاسینی تصاویری را از زمین در زمان چرخش به دور مدار زحل گرفته است، مردم سراسر جهان را تشویق به ارسال تصاویری از خود در حال تکان دادن دست در فضای آزاد برای این فضا پیما کرد و از ترکیب عکس‌های ارسالی، تصویری زیبا از کره‌ی زمین را که از فضا دیده می‌شود، ایجاد نمود.

NasaCasini

با توجه به مسافت بسیار زیاد این فضاپیما از سطح زمین و عدم امکان رویت تصاویر افرادی که عکس‌هایشان را برای ناسا ارسال کرده‌اند، آژانس هوایی آمریکا با ترکیب این تصاویر و ایجاد تصویر فوق‌الذکر، حضور این فضاپیما در مدار زحل را که دست‌آوردی عظیم برای بشریت به حساب می‌آید، گرامی داشت.

حدود 1400 عکس از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، توییتر و فلیکر و از حدود 40 کشور جهان برای ناسا ارسال گردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات