پازل ششم: لامپ‌ها و کلیدها

جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انتشار بخش جدید «پازل»، همچنان ادامه دارد. بخشی که قرار است معمای‌های مختلفی برای کاربران زومیت منتشر کند. در ادامه با ششمین قسمت از سری «پازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. ششمین قسمت از «پازل»، شامل دو بخش است: پاسخ معمای هفته گذشته و یک «پازل» جدید!

پاسخ معمای شماره پنج

پازل هفته گذشته، سخت بود، اما شهرت زیاد آن باعث شده بود که راه‌حل آن در دسترس بعضی افراد باشد. در ادامه پاسخ پازل پنجم را مرور خواهیم کرد:برای حل کردن معما، باید از کیسه اول یک سکه، از کیسه دوم دو سکه، از کیسه سوم سه سکه و به همین ترتیب تا کیسه دهم، سکه برداشته شود. در ادامه ۵۵ سکه خواهیم داشت که باید آنها را وزن کنیم. اگر همه سکه‌ها وزن درستی داشته باشند (فرض می‌کنیم هر سکه ۱۰ گرم وزن دارد)، ترازو باید عدد ۵۵۰ گرم را نمایش بدهد. اختلاف وزن سکه‌ها از ۵۵۰ گرم، مشخص می‌کند سکه‌های کدام کیسه، وزن سبکتری دارند. به این صورت که اگر وزن سکه‌ها یک گرم کمتر از ۵۵۰ باشد یعنی سکه‌های کیسه اول، سبکتر هستند. اگر ۲ گرم، کمتر از ۵۵۰ بود یعنی سکه‌های کیسه دوم، سبکتر هستند و به این ترتیب کیسه دارای سکه‌های سبکتر قابل تشخیص است.

بعضی از کاربران، روش دیگری را به کار بردند. آنها همه کیسه‌ها را بر روی ترازو قرار داده و یکی یکی کیسه‌ها را برداشتند و با توجه به وزن نمایش داده شده، کیسه سبکتر را شناسایی می‌کردند. که البته این روش غلط است چون در این روش، در واقع به ازای برداشتن هر کیسه، کیسه‌ها دوباره وزن می‌شوند.

از میان کاربرانی که به پازل پنجم پاسخ صحیح داده‌اند، می‌توان به خانم‌‌ها اعظم تفکر، الهام سیاحی و الهه سیدزاده و آقایان سید مجتبی آبفروش، ساسان تهمتن‌زاده، مهدی جلالی، آرین حدادی، محمد خلیلی درمنی، امیرمحمد سرحدی، قطب‌الدین صادق رضایی، مصطفی قره‌محمدی، حامد عبدالغفوریان، مهدی عراقی، محمد کریمیان و پویا محمدخانی اشاره کرد. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم.

معمای شماره شش : جمعه ۱۵/شهریور/۱۳۹۲

(معمای هوش؛ سطح متوسط)

اما معمای این هفته:

فرض کنید در یک ساختمان هستید که دارای دو اتاق است. شما در اتاق شماره یک قرار دارید. در اتاق شماره دو سه لامپ قرار دارد که به کمک کلیدهایی در اتاق یک روشن و خاموش می‌شوند. اگر تنها یکبار اجازه ورود به اتاق دوم را داشته باشید، چگونه می‌توانید تعیین کنید که هر کلید اتاق اول مربوط به کدام لامپ اتاق دوم است؟

به شما خوانندگان گرامی توصیه می‌کنم وقت خود را با جستجوی معما در اینترنت هدر ندهید چرا که پاسخی نخواهید یافت؛ به جای آن، با تکیه برای قدرت هوش، توانایی‌های ذهنی خود را به چالش بکشید. منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هرچیزی یافت شود. پس بهتر است بگوییم اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل اظهار نظر، راهنمایی و پاسخ شما به معما محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان لطفا از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

توجه داشته باشید که پاسخ به این معما، نیازمند صرف وقت است. پس در جواب دادن عجله نکنید. شما می‌توانید پاسخ‌‌های خود را در بخش نظرات یا در صورت تمایل به ایمیل زیر ارسال نمایید.

اگر قصد دارید پاسخ‌ خود را از طریق ایمیل ارسال کنید، لطفا به موارد زیر توجه کنید:ایــمــیــل آدرس: puzzle @ zoomit . ir // مــوضــوع (Subject) ایــمــیـل: Puzzle #6در بدنه ایمیل، هم علاوه بر پاسخ معما، نام و نام خانوادگی و نام‌کاربری خود را در زومیت درج کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات