دوربین‌های سونی راه را برای برنامه‌نویس‌ها باز کردند: اپلیکیشن‌های متنوع برای کنترل دوربین

جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
تا به امروز، بخش نرم‌افزاری سونی موفق نشده تا به جایگاهی که تولیدات سخت افزاری این شرکت به آن دست پیدا کرده است، نزدیک شود. اما انگار ژاپنی‌ها قصد دارند با تغییرات جدید، خانه تکانی اساسی را در بخش نرم‌افزاری محصولات عسکبرداری و فیلمبرداری خود اعمال کنند. با زومیت همراه باشید تا آنچه سونی برای این بخش در سر دارد را برای شما بازگو کنیم.
تبلیغات

 برنامه‌ای که سونی برای توسعه دوربین‌های خود در نظر گرفته است باز گذاشتن API اپلیکیشن دوربین برای تمامی توسعه دهندگان است. این اقدام سونی چه مزیت‌هایی با خود به همراه می‌آورد؟ اولین و مهمترین مزیت آن است که برنامه‌نویس‌ها می‌توانند برنامه‌های اختصاصی خود برای کنترل دوربین تهیه کنند و امکانات متفاوت و نوآوری‌هایی را به بخش نرم‌افزاری دوربین‌ها اضافه کنند. همچنین این برنامه‌ها محصور سیستم عامل مشخصی نیستند و تولیدکنندگان می‌توانند محصولاتشان را به تمامی‌ سیستم‌عامل‌ها از جمله iOS و اندروید پورت نمایند.

در حال حاضر، دستگاه‌هایی از جمله لنزهای بیسیم QX که در زومیت معرفی شد، HDR AS30 ،HDR AS15، دوربین فیلمبرداری HDR-MV1 و دوربین‌های بدون آینه NEX از جمله NEX 5R‌، NEX 5 و NEX 6 اشاره کرد که همگی دارای API مخصوص و چند JSON ساده هستند. « JSON کوتاه‌شده‌ی عبارت «Javascript Object Notation» به معنی «نشان‌گذاری شیء جاوااسکریپت» است. JSON شیوه‌ای است که با کمک آن اشیا و اطلاعات برنامه‌نویسی به متن قابل پردازش توسط رایانه و قابل فهم برای انسان تبدیل می‌شوند.»

در حال حاضر، این به روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه نشده است و طبق اعلام سونی، دوربین‌های NEX‌ تا پیش از 26 سپتامبر (چهارم مهر) این بروزرسانی را دریافت نخواهد کرد. اما اگر علاقه دارید که کمی بیشتر در مورد این موضوع بدانید، شما را دعوت به مراجعه به سایت سونی و مطالعه اسناد و توضیحات دعوت می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات