ارسال بسته‌های پستی با استفاده از ربات‌های پرنده در یکی از شهرهای چین

جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از‌ آن‌که یکی از کاربران شبکه‌‌ی اجتماعی Weibo در چین خبر از مشاهده‌ی ربات پرنده‌ای (Drone) داد که نشان شرکت پستی SF برروی آن حک شده بود، این شرکت پستی استفاده از ربات‌های پرنده برای ارسال و تحویل بسته‌های پستی در شهر Dongguan در جنوب‌غربی چین را مورد تایید قرارداد.
تبلیغات

این اولین مورد استفاده از ربات‌های پرنده در شهرهای چین نیست، چراکه قبلا شرکت InCake برای تحویل کیک‌های تولیدی خود از ربات‌های پرنده در شهر شانگهای استفاده کرده بود، اما برخلاف این شرکت، SF مجوزهای لازم برای استفاده از این وسیله را نیز دریافت کرده است.

به‌دلیل اینکه ربات‌های پرنده گزینه‌ی بسیار خوبی برای انتقال و تحویل بسته‌های کوچک در محل‌های شلوغ و پرجمعیت که از معضل ترافیک رنج می‌برند، هستند، این وسیله توسط شرکت پستی SF در یکی از مناطق مرکزی شهر Dongguan که جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر را در خود جای داده، بصورت آزمایشی در حال اجراست.

این ربات‌های پرنده با الگوبرداری از بدن عنکبوت طراحی شده‌اند بطوریکه که 8 پایه‌ از بدنه‌ی مرکزی آن جدا شده و با چرخش پروانه‌های تعبیه شده بر روی خود، نیروی لازم برای پرواز را تامین می‌کنند. این ربات‌های پرنده قادر به حمل بسته‌ای با وزن تقریبی 6 کیلوگرم بوده و قادرند در ارتفاعی به طول 100 متر پرواز کنند، اما هنوز اطلاعی از برد پروازی این ربات‌ها و همچنین میزان انرژی تولید شده توسط باتری آن در دست نیست.

هرچند این ربات‌ها قادر به جابجایی اشیاء سنگین نمی‌باشند، نمی‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک نیز این ربات‌ها وارد صنعت حمل و نقل شده و نقشی در آن ایفا کنند. اما این ربات‌ها قادرند در برج‌ها و ادارت متمرکز در برج‌های بلند، ایفای نقش نمایند چراکه قادرند برای مثال یک بسته کاغذ A4 را تا طبقه 33 یک برج بالا ببرند.

انتقال و تحویل بسته‌ها توسط ربات‌های پرنده شاید برای انتقال بسته‌ها در مسافت‌های طولانی کارآمد نباشند، اما می‌توان توسط آن‌ها بسته‌هایی را در فواصل کوتاه حمل کرد و شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد استفاده از این وسیله برای تحویل پیتزا توسط رستوران‌های زنجیره‌ای باشیم.

مطمئنا استفاده از این وسیله بسیاری از مشکلات ترافیکی را حل کرده و موجبات کاهش هزینه‌ی بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای خواهد بود که به ارائه خدمات تحویل کالا در درب منازل نیز می‌پردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات