رای دادگاه به نفع مایکروسافت، جریمه 14 میلیون دلاری برای موتورولا

پنج‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
مطالعه 1 دقیقه
دادگاه برای دومین بار متوالی موتورولا را جریمه کرد. دادگاه محلی رسیدگی به دعاوی شرکت مایکروسافت و موتورولا نه تنها شکایت موتورولا برای دریافت مبلغ 4 میلیارد دلار در هر سال را برای استفاده از پتنت استانداردهای-ضروری رد کرد، بلکه در جلسه دوم دادگاه به این نتیجه است که گوگل با در اختیار گرفتن موتورولا و بدون انجام توافقات لازم با مایکروسافت جهت استفاده از پتنت‌های مربوط به WiFi و H.264 این شرکت در محصولات خود اقدام کرده است.
تبلیغات

دادگاه گوگل را محکوم به پرداخت مبلغ 14 میلیون دلار به مایکروسافت کرده‌ است، چراکه این شرکت از پتنت‌های مایکروسافت در کشور آلمان در محصولات و خدمات آن بهره برده‌ است.

مایکروسافت با بزرگ خواندن این پیروزی آن را نشانه‌ی تلاش این شرکت برای ارائه‌ی محصولات ارزان قیمت دانست که از طریق یافته‌های محققان مایکروسافت به ثمر می‌رسد. همچنین با توجه به رای‌های متوالی دادگاه های مختلف در محکومیت گوگل، این شرکت را برای استفاده بدون اجازه از پتنت سایر شرکت‌ها مورد انتقاد قرار داد.

سخن‌گوی موتورولا با بیان اینکه رای نهایی دادگاه بسیار ناامید کننده است، خبر از پی‌گیری سایر مسائل موجود در این پرونده از طریق مجاری قانونی داد.

در اوایل سال جاری میلادی نیز کمیسیون تجارت بین‌المللی اعلام کرد، مایکروسافت از هیچ‌یک از پتنت‌های شرکت موتورولا در کنسول‌های بازی Xbox 360 استفاده نکرده‌ است و مضاف براین تصمیم مایکروسافت برای قطع دسترسی ابزارهای اندرویدی موتورولا را قانونی خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات