Xperia Z1 رسما معرفی شد: پردازنده S800 کوالکام، دوربین 20.7 مگاپیکسلی، لنز G Lens

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
همانطور که در پوشش زنده زومیت مشاهده کردید، سونی بالاخره از تلفن Xperia Z1 که با نام رمز هونامی شناخته می‌شد رونمایی کرد، این تلفن همانطور که پیش تر نیز شایعه شده بود مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon 800 و دوربین 20.7 مگاپیکسلی است که به اعتقاد سونی بهترین در دنیای موبایل است.
تبلیغات

 13 شهریور ماه، کنفرانس سونی در نمایشگاه IFA 2013 در شهر برلین. انتظارها برای رونمایی سونی از Xperia Z1 که آوازه‌اش مدت‌هاست در وبسایت‌های تکنولوژی به گوش می‌رسد، به اتمام رسید و غول ژاپنی طی کنفرانسی که در پوشش زنده زومیت شاهد آن بودید، از درخشان‌ترین ستاره خانواده Xperia رونمایی کرد. قبل از هر چیز، نگاهی می‌اندازیم به آنچه که از سخت افزار Xperia Z1 در خلال برگزاری کنفرانس اعلام شد.

مشخصات فنی Xperia Z1 سونی:

  • پشتیبانی از شبکه LTE
  • ابعاد 144 در 73.9 در 8.3 میلی متر
  • صفحه نمایش 5 اینچ با رزولوشن 1080p و پشتیبانی از فناوری Triluminos و X Reality، سنسورها نیز برروی صفحه نمایش جای داده شده‌اند.
  • سنسور دوربین 1/2.3 اینچ از خانواده ExmorRS به همراه لنز G-lens سونی
  • دوربین جلو 2 مگاپیکسل
  • پردازنده Snapdragon 800 با 4 هسته 2.2 گیگاهرتز
  • 2 گیگابایت حافظه رم
  • 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی
  • درگاه میکرو SD برای اتصال حافظه خارجی
  • باتری 3000 میلی آمپرساعتی به همراه نرم افزار Stamina
  • پشتیبانی از NFC، MHL، Wi-Fi، Miracast
  • ضد آب و ضد گرد و غبار با پشتیبانی از استاندارد IPX5/7

بعد از معرفی چندین و چند محصول از شاخه‌های متنوع در کنفرانس،‌ نوبت به ستاره اصلی کنفرانس سونی رسید تا در معرض نمایش قرار بگیرد. Xperia Z1‌ در سه رنگ سفید، سیاه و ارغوانی که با پوشش ضد آب تولید شده‌اند به میدان رقابت پای خواهد گذاشت.

دوربین Z1 که برگ برنده سونی در این محصول نیز به شمار می‌رود، مجهز به G lens با اندازه سنسور 1/2.3 شده است که بزرگنمایی تصاویر تا سه برابر را بدون افت کیفیت تضمین می‌نماید. لنز دوربین دارای f/2.0 است.

مقایسه لنز Z1 با دیگر پرچمدارن دنیای موبایل:

camera-sensor-comparison-560

این دوربین در حال عکس بردرای پشت سر هم یا Burst Mode پیش از فشار دادن دکمه شاتر 30 فریم و پس از  آن 30 فریم دیگر را ضبط می کند، تا هیچ صحنه‌ای را از دست ندهید. همچنین فضای ابری نیز برای ذخیره عکس‌ها در نظر گرفته شده که در حال حاضر تنها در کشورهای محدودی از جمله ژاپن، انگلستان، آمریکا و کانادا قابل استفاده می‌باشد. نکته مثبت دیگری نیز که سونی برای تکمیل امکانات این دوربین در آن قرار داده است، وجود API قابل تغییر در  برنامه پیش فرض عکاسی است که این موضوع  می‌تواند قابلیت‌های جالبی را در اپلکیشن‌ها به کمک دوربین برای برنامه‌نویس‌ها به ارمغان بیاورد.

ستاره کنفرانس سونی از یک صفحه نمایش 5 اینچی بهره می‌برد که با فناوری های Triluminos و X-Reality که در تلفن Z Ultra با آنها آشنا شدیم،‌ ادغام شده است. این دو فناوری که پیش از این در تلویزیون های رده بالای سونی نیز بکار گرفته شده بودند، تصاویر زنده، طبیعی و با جزئیات بالا را پخش می‌کنند.

در طراحی Z1 نیز همچون Xperia Z از بدنه شیشه ای OmniBalance استفاده شده است. یعنی قسمت جلو و پشت دستگاه از جنس شیشه است. تفاوت Z1 با Z در لبه آلومینیومی است که دور تا دور بدنه را پوشش داده و مقاوت دستگاه را افزایش داده است. در Z1 همچون Z Ulra با وجود اینکه تلفن ضد آب است، اما دریچه هدفون دارای درپوشش برای ممانعت از نفود مایعات به داخل دستگاه، نیست.

Xperia Z1 از NFC و شبکه LTE پشتیبانی می کند و دارای یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است. سونی اعلام کرد که در حال حاضر 62 لوازم جانبی سازگار با NFC برای تلفن های هوشمند این شرکت وجود دارد.

این تلفن به جدیدترین پردازنده سری Snapdragon یعنی S800 کوالکام تجهیز شده است که دارای  4 هسته 2.2 گیگاهرتزی است.

در بخش نرم‌افزاری، سونی همچنان از رابط کاربری مشابه با مدل‌های پیشین در کنار اندروید نسخه 4.2.2 استفاده می‌کند. البته تغییراتی در عملکرد برنامه پیش فرض دوربین نیز رخ داده است که از جمله این تغییرات، به ثبت 30 فریم قبل از فشردن دکمه شاتر و 30 فریم بعد از فشردن دکمه شاتر اشاره شد که این موضوع سبب می‌شود تا دوربین فرصت انتخاب بهترین عکس در بین عکس‌های گرفته شده و همچنین ایجاد افکت‌های انیمیشنی را داشته باشد. از جمله دیگر عملکردهای جدید دوربین در Z1، قابلیت ارسال مستقیم و همزمان ویدیوهای ضبط شده به فیس بوک است. این قابلیت که با همکاری شریک تازه سونی، یعنی Bambuser به اجرا در آمده است، می‌تواند به یکی از بهترین و یا بی‌استفاده‌ترین قابلیت‌های این محصول تبدیل شود که قضاوت در این باره را به آینده و پس از بررسی محصول موکول می‌کنیم. Info-eye نیز، نام قابلیت دیگری در دوربین Z1 است که با ثبت نوشته‌ها و اطلاعاتی که در عکس‌ها وجود دارند، خاطرات تلخ و شیرین را به همراه عکس‌های شما ذخیره می‌کند.

سونی همچنین برای ترغیب کاربران برای استفاده از این محصول، مجموعه‌ای از امتیازات همچون 60 روز استفاده از سرویس موزیک، 10 بازی رایگان شبکه پلی‌استیشن  موبایل و 6 فیلم سینمایی را با قیمتی در حدود 118 یورو به رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

Xperia Z1 در ماه اکتبر (آبان-آذر) و از طریق فروشگاه آنلاین سونی قابل خریداری خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات