سامسونگ 30 تا 40 درصد از نسل بعدی چیپ‌های A8 اپل را تولید خواهد کرد

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
علارغم اختلافات موجود بین اپل و سامسونگ، فناوری‌ها و توانایی‌های هریک، ادامه‌ی حیات این دو غول تکنولوژی را در گرو همکاری با یکدیگر قرار داده است. از سویی اپل مدعی نقض پتنت های خود توسط سامسونگ است و پرونده‌های مختلفی را در دعاوی بین‌المللی گشوده است، اما از سوی دیگر، توانایی سامسونگ در تولید سخت‌افزار با تکنولوژی بالا، اپل را ناگزیر به همکاری با این اژدهای کره‌ای می‌کند.
تبلیغات

در حالی که چیپ‌ 64 بیتی اپل در گوشی‌های آیفون 5s در حال خودنمایی است، اخبار منتشر شده در مورد تولید نسل بعدی چیپ‌های اپل، نظر‌ها را به سوی خود جلب کرده است. بر اساس اخبار شنیده شده از سوی رسانه‌های کره‌ای، سامسونگ 30 تا 40 درصد از A8 -نسل بعدی «سیستم روی یک چیپ» اپل- را  تولید خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که این چیپ‌ها در نسل‌های بعدی ابزارهای اپلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شرکت تولید نیمه‌رسانای تایوان (TSMC)، بخش دیگری از تولید این چیپ‌ها را بر عهده خواهد داشت. به گفته‌ی این شرکت تایوانی، اپل خواستار انجام کل پروسه‌ی تولید A8 توسط TSMC بوده است، اما اپل به‌دلیل نیاز به تولید چیپ‌های 20 نانومتری، ناگزیر از همکاری با سامسونگ شده است. اگر به خاطر داشته باشید اپل چند ماه پیش در کمپانی TSMC سرمایه گذاری بزرگی را انجام داد تا وابستگی خود به سامسونگ را کاهش دهد و کنترل بیشتری بر تولید SoCهای مورد نیاز خود داشته باشد. اما به نظر می‌رسد کارخانه‌های TSMC برای تامین کل تراشه‌های مورد نیاز اپل هنوز آماده نشده است.

هنوز اخباری مبنی بر تایید این همکاری از سوی شرکت‌های اپل و سامسونگ منتشر نشده است و باید چند ماهی صبر کنیم تا اطلاعات رسمی مربوط به همکاری آن‌ها اعلام گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات