رقیبی جدید برای الکسا!

پنج‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
SimilarGroup نام شرکتی است که در زمینه‌ی تحلیل اطلاعات آنلاین فعالیت می‌کند و به نوعی خود را رقیبی جدی برای وب سایت الکسا می‌داند. این شرکت اعلام کرده است که 3.5 میلیون دلار به بودجه اش اضافه شده است و ضمنا سرویس پولی SimilarWeb Pro را نیز راه اندازی کرده است. این بودجه‌ی اضافی ناشی از سرمایه گذاری آقای Lord David Alliance است که شرکت N Brown Group فعال در زمینه‌ی لباس و مد را هدایت می‌کند.
تبلیغات

این شرکت در اصل از سال 2009 پایه گذاری شد و تا به حال تنها به واسطه‌ی ارائه‌ی افزونه‌ی مرورگرها شناخته شده بود. این افزونه به کاربران وبسایت‌های مشابه وبسایتی را که در حال مشاهده بودند پیشنهاد می‌داد. ضمن اینکه اطلاعات مفیدی از رتبه، ترافیک و ... وبسایت را نیز ارائه می‌کرد.

البته باید توجه کرد که این شرکت نام افزونه‌ی خود را فاش نمی‌کند چراکه نمی‌خواهد کاربران همچون وبسایت الکسا قادر به دستکاری داده‌های دریافتی از این افزونه‌ها باشند. در واقع آن‌ها این مورد را نقطه‌ی قوت خود و نقطه ضعف الکسا می‌دانند.

به علاوه SimilarWeb معتقد است که از نظر دریافت داده‌ها بسیار غنی‌تر از سایر رقبا عمل می‌کند و از دقت بسیار بالاتری نیز برخوردار هستند. برای این کار آن‌ها از متخصصین اطلاعات و آمارهای دقیق جهت بهبود نتایج بهره می‌برند.

SimilarWeb تنها در آمریکا تمرکز پیدا نکرده است و دفاتر جدید آن در لندن به گسترش آن در دنیا نیز کمک خواهد کرد. هم اکنون تنها 2 نفر از پرسنل 40 نفره‌ی SimilarWeb در لندن به کار مشغول اند که شرکت امیدوار است تا 10 نفر دیگر نیز به این تعداد بیافزاید. این استخدام‌ها به عرضه نسخه جدید SimilarWeb Pro مربوط می‌شوند. این محصول برای مدت زمان حدود یک سال و نیم در درست توسعه بوده است و از زمان عرضه‌ی بتا تا امروز هزاران نفر برای دسترسی به نسخه premium برای پرداخت مبلغ اشتراک اعلام آمادگی کرده اند.

sources compare

نسخه‌ی حرفه‌ای 99 دلار در ماه قیمت دارد و مزیت آن عمق و دقت بیشتر داده‌های اراده شده در آن است. نسخه‌ی گرانتر آن نیز 500دلار در ماه حق اشتراک دارد که به کاربر امکان استفاده از 3 نام کاربری و بسیاری دیگر از امکانات متنوع را می‌دهد. ضمنا سرویس رایگان نیز بهبودهایی را طی ماه‌های آینده شاهد خواهد بود.

با اینکه هنوز هیچ ابزار سنجشی دقیق تر از داده‌های وبسایت‌ها برای افراد غیر از صاحبان خود وب سایت‌ها وجود ندارد، اما نمی‌توان از اهمیت تخمین‌های ارائه شده توسط چنین شرکت‌هایی صرف نظر کرد. ضمن اینکه هنوز جا برای توسعه‌ی بیشتر در این زمینه وجود دارد و هنوز با ایده‌ال‌ها فاصله‌ی بسیار زیادی وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات