Surface mini احتمالا با صفحه نمایش 7.5 اینچی همراه خواهد بود

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طوری که پیش تر در زومیت خواندید، اوایل این هفته مایکروسافت از تبلت‌های Surface 2 و Surface Pro 2 رونمایی کرد، اما این شرکت از هر گونه اظهارنظری در مورد نسخه‌ی کوچک‌تر سرفیس که پیش از این بر سر زبان‌ها افتاده بود، خودداری نموده بود، حال اطلاعات تازه‌ای در رابطه با سرفیس مینی منتشر شده است.
تبلیغات

براساس گزارش سی‌نت، هر دو موسسه‌ی NPD DisplaySearch و HIS iSuppli بر این باورند که تبلت کوچک‌تر مایکروسافت با نمایش‌گری 7.5 اینچی ارائه خواهد شد. برخی گزارشات هم حاکی از این هستند که مایکروسافت مشغول بررسی سایزهای مختلف صفحه نمایش، به منظور استفاده از آنها در سری بعدی تبلت‌های surface است که یکی از این سایزها 7.5 اینچ بوده است.

در حال حاضر تبلت‌های Surface RT، Surface 2، Surface Pro و Surface Pro 2 مجهز به صفحه نمایش 10.6 اینچی هستند. اوایل سال جاری، در پی بروزرسانی ابزارهای توسعه‌دهندگان مشخص شد که مایکروسافت تبلتی 7.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1440 و نسبت تصویر 4:3 را تدارک دیده است. این در حالی است که شایعات قبلی خبر از نسبت تصویر  4:3 و رزولوشن 1050 در 1400 این تبلت را داده بودند.

سال گذشته The Verge فاش کرد که بخش Xbox مایکروسافت با دقت تمام مشغول کار بر روی تبلتی 7 اینچی از سری تبلت‌های سرفیس است. وال استریت ژورنال هم پیش از این خبر از ارائه‌ی تبلتی 7 اینچی داده بود که اواخر سال 2013 عرضه خواهد شد. در عین حال گزارش‌های دیگری نیز مبنی بر تجهیز سرفیس مینی به صفحه نمایشی 8 اینچی منتشر شده بود. پانوس پانای - مدیر بخش سرفیس مایکروسافت - از ارائه‌ی هر نوع توضیحی در مورد تبلت سرفیس مینی امتناع می‌کند با این حال وی در یک مصاحبه و در جواب پرسشی مبنی بر اینکه تولید تبلت‌های کوچک‌تر در چه صورت می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد با خنده جواب داد که در صورت بیان جزئیات خیانت‌کار به شمار می‌آید!

با وجود اینکه پانای توضیح بیشتری در این رابطه نداد، اما اذعان کرد که مانور بر روی سایز محصولات سرفیس، بخشی از استراتژی آینده‌ی مایکروسافت به منظور سودآوری بیشتر خواهد بود.

پیش از این گفته می‌شد که سرفیس مینی ارتباط بسیار نزدیکی به کنسول بازی ایکس باکس خواهد داشت و در واقع به نوعی مایکروسافت با ارائه آن قصد دارد بخشی از علاقمندان به کنسول‌های دستی را نیز جذب خود کند. اگر این اطلاعات صحیح باشند شاید سرفیس مینی به نوعی وارد رقابت با پلی استیشن ویتا سونی گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات