برنده اصلی مرگ بلک‌بری، ویندوز فون مایکروسافت است!

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار خبر فروش سهام بلک‌بری بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که به دلیل امکانات مناسب ویندوز فون برای کاربردهای تجاری بسیاری از کاربران بلک‌بری جذب این پلتفرم خواهند شد. همچنین با حذف بلک‌بری دیگر ویندوز فون رقیبی را برای حفظ جایگاه سوم در بین پلتفرم‌های موبایل برای خود نمی‌بیند. در ادامه همراه ما باشید.
تبلیغات

بنا به گزارش CNET، تحلیلگران انتظار دارند که ویندوز فون بیشترین سود را از فروش سهام بلک‌بری ببرد. امروز اعلام شد که سهام بلک‌بری به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار به یک کمپانی مالی کانادایی به نام Fairfax Holding فروخته خواهد شد.

«اخبار امروز منجر به این خواهد شد که روند رسیدن بلک‌بری به نقطه پایان سرعت گیرد». کارولینا میلانسی، تحلیلگر گارتنر در ادامه می‌گوید: «ویندوز فون در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند از ضعیف‌تر شدن بلک‌بری بیشترین سود را ببرد.»

 انتظار می‌رود به زودی بلک‌بری از بازار مصرف کنندگان خارج شود و ویندوز فون جایگاه خود به عنوان سومین پلتفرم محبوب دستگاه‌های موبایل را محکم‌تر سازد. تولیدکنندگان تلفن‌های مبتنی بر ویندوز فون دیگر رقیبی نزدیک در پشت خود نمی‌بینند و شاید موقعیت مناسبی برای گوشی‌های لومیا فراهم شود تا بتوانند با خیالی آسوده‌تر به رقابت با iOS و اندروید بیاندیشند.

ویندوز فون همچنین توانسته در چند قرارداد مهم از بلک‌بری پیشی بگیرد و با شرایطی که به وجود آمده به نظر می‌رسد این روند به شکل بهتری برای ویندوز فون ادامه یابد.

به علاوه ویندوز فون نسبت به اندروید از نظر امنیتی و نسبت به iOS از نظر قیمت و تنوع دستگاه‌ها مزیت دارد که می‌تواند آن را به رقیب بالقوه‌ای برای این دو سیستم‌عامل بدل سازد. همچنین به دلیل امکانات مناسبی که ویندوز فون برای کاربردهای تجاری دارد می‌توانند جایگزین بسیار مناسبی برای بلک‌بری و کاربران آن باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما نیز معتقدید که پایان تراژیک بلک‌بری بیشتر از همه به نفع ویندوز فون تمام خواهد شد؟ اگر کاربر بلک‌بری بوده یا هستید، از بین سه پلتفرم مهم دیگر کدامیک را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات