iMacهای جدید اپل: پردازنده هسول، گرافیک GeForce 700 و وای فای پرسرعت 802.11ac

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل سه شنبه iMacهای خود را با نسل جدید پردازنده‌های اینتل (هسول)، وای فای پرسرعت 802.11ac و گرافیک‌های سری GeForce 700 انویدیا به روز رسانی کرد. iMacهای جدید همچنین از حافظه‌های PCIe برای بهبود بازده کلی دستگاه پشتیبانی می‌کند. ضمنا طراحی باریک سال گذاشته دستگاه نیز باقی خواهد ماند.
تبلیغات

به قول فیلیپ شیلر :

iMacها همچنان به عنوان نمونه‌ای برای سرعت، زیبایی و شادابی برای کامپیوترهای خانگی باقی خواهد ماند. درون پوسته‌ی آلومینیومی و بسیار نازک آن، iMac جدید از آخرین پردازنده‌ی اینتل، گرافیکی قدرتمندتر ، نسل جدید وای فای پرسرعت 802.11ac و حافظه‌های فلش PCIe بهره می‌برند.

پایین ترین رده iMacهای 21.5 اینچی از پردازنده 4هسته‌ای Core i5 اینتل و گرافیک‌های مجتمع Iris Pro بهره می‌برند و قیمت آن‌ها از 1299 دلار آغاز می‌شود.

رده بالای iMac جدید اپل از پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 و گرافیک Nvidia GeForce GTX 780M با 4 گیگ حافظه گرافیکی بهره می‌برند که قیمت آن‌ها از 1999 دلار آغاز می‌شود.

iMac جدید همچنین به آخرین نسل وای فای پرسرعت 802.11ac تجهیز شده که تا سه برابر سریع‌تر از نسل قبلی 802.11n عمل می‌کند.

iMac جدید اپل همچنین از حافظه فلش PCIe پشتیبانی می‌کند که نسبت به مدل قبلی حدود 50درصد سریع‌تر است. ضمنا به کمک فناوری Fusion Drive ویژگی‌های مثبت هارد درایو با ویژگی‌های مثبت فلش تلفیق می‌شود و نتیجه آن سرعت عالی بوت شدن و ظرفیت بالای ذخیره سازی است. کاربران می‌توانند بسته به نیاز  بین گزینه‌های 1 ترابایت و 3 ترابایت Fusion Drive یا حافظه‌ی تمام فلش – 1 ترابایت - انتخاب کنند.

مقاله‌های مرتبط:

    iMac همچنین دارای 8گیگا بایت حافظه رم هستند که کاربران بسته به نیاز می‌توانند تا 32 گیگابایت آن را ارتقا دهند. درگاه‌های Thunderbolt و USB 3.0 نیز فراموش نشده‌اند و به خوبی جوابگوی نیازهای کاربران خواهند بود.

    علاوه بر این‌ها iMac محیط زیست را هم فراموش نکرده و به پیش نیازهای Energy Star 5.2 و EPEAT Gold رسیده است. نمایشگرهای LED بدون استفاده از جیوه ساخته شده‌اند و شیشه‌های آن نیز عاری از آرسنیک هستند. اجزا و کابل‌های آن نیز کاملا مواد بازیافت پذیر ساخته شده و از PVC و ترکیبات برمی در آن استفاده نشده است.

    سیستم عامل iMac نیز OS X Mountain Lion خواهد بود که با بسیاری از ویژگی‌های جدید همچون AirPlay و Gatekeeper security سازگار است.

    imac-130924-2

    iMacهای جدید از امروز در فروشگاه اینترنتی اپل و فروشندگان مورد تایید این شرکت، قابل خریداری هستند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات