رازی که اپل سعی می‌کند آن را آشکار نکند: آیفون 5S تقریبا چهار برابر آیفون 5c فروش داشته است!

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
اپل پیش از این اعلام کرده بود که در سه روز اول پس از معرفی آیفون‌های جدید حدودا 9 میلیون دستگاه از دو مدل 5S و 5c را به فروش رسانده است. اما این کمپانی جزئیات دقیق‌تری درباره میزان فروش هر یک از مدل‌های ارزان و گران‌قیمت آیفون، ارائه ننمود. کمپانی تحلیل بازار موبایل Localytics به روشی نسبتا دقیق اطلاعات جالب توجهی را برای بدست آورده که اپل درباره آنها تا کنون هیچ سخنی نگفته است.
تبلیغات

مدت‌هاست که بسیاری منتظر عرضه یک آیفون ارزان‌قیمت هستند. در هفته اول پس از ارائه دو تلفن همراه جدید اپل، نسخه گران قیمت‌تر، یعنی آیفون 5S تقریبا 3.7 برابر آیفون 5c در سرتاسر جهان فروش داشته است. این آمار و ارقام توسط یک کمپانی معتبر تحلیل بازار موبایل و اپلیکیشن به نام Localytics ارائه شده‌اند.

5s-vs-5c-us

اپل به طور دقیق و مجزا میزان فروش آیفون 5S و 5c را منتشر ننموده و فقط به اعلام فروش 9 میلیون آیفون در هفته اول بسنده کرده است. Localytics بر مبنای کدهای وارد شده از تلفن کاربران (که حاوی اطلاعات مربوط به مدل گوشی نیز می‌باشد) در اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌شان این آمار را به دست آورده است. از این طریق می‌توان اطلاعات مربوط به میزان فروش گوشی‌ها را به روشی غیرمستقیم اما نسبتا دقیق محاسبه کرد.

active-iphones global

ممکن است تصور کنید که دلیل این ضریب فروش 5S نسبت به 5c بازار وسیع ایالات متحده است، که در آن مصرف‌کنندگان ثروتمندتر بوده و از آنجا که تفاوت قیمت دو مدل آیفون با قرارداد دوساله سرویس‌دهنده مخابراتی، تنها 100 دلار است، ترجیح می‌دهند مدل گران‌قیمت‌تر را خریداری نمایند. اما در واقع نسبت فروش 5S به 5c در ایالات متحده 3.4 و نتیجتا از میزان متوسط جهانی کمتر بوده است.

carrier

Localytics اعداد و ارقام دقیق از میزان فروش دو مدل آیفون را منتشر نکرده، اما به جای آن به سهم کلی آیفون از بازار موبایل پرداخته است. همان طور که انتظار می‌رفت، سهم آیفون (شامل 5S و 5c) در ایالات متحده نسبت به سایر نقاط جهان به شکل قابل ملاحظه‌ای بیشتر بوده است.

همچنین در نمودار فوق مشاهده می‌شود که شبکه مخابراتی AT&T بیشترین سهم در فروش آیفون‌های جدید را داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات