سامسونگ عکس‌برداری در نور پایین را با تکنولوژی ISOCELLL‌ بهبود می‌بخشد

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
بهبود تصاویر ثبت شده با دوربین‌های موبایل، شاید لغتی ساده باشد ولی این روزها شرکت‌ها و محققان بسیاری را به تکاپو وا داشته تا این لغت را جامه عمل بپوشانند. حال سامسونگ بار دیگر دست به کار شده تا کیفیت تصاویر تولید شده، خصوصا در نور پایین را بهبود بخشد. با زومیت همراه باشید تا نتایج تازه سامسونگ در دستیابی به این هدف را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

 این تکنولوژی جدید که ISOCELLL‌ نام گذاری شده، حاصل تلاش‌های کره‌ای‌ها بعد از تکنولوژی‌های قدیمی‌تر FSI و BSI‌ است. این تکنولوژی به دوربین این قابلیت را می‌دهد تا در شرایط با نور نامساعد یا ناکافی،‌ قابلیت‌‌های ویژه‌ای همچون تولید رنگ‌های بهتر، حساسیت نور بیشتر را با خود به همراه بیاورد که در نتیجه آن، تصاویر با کیفیت بیشتری ذخیره خواهند شد.

سامسونگ در نظر دارد این تکنولوژی را در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های رده بالای آینده خود به کار ببرد. غول کره‌ای همچنین ادعا می‌کند این تکنولوژی، تا 30 درصد CrossTalk را کاهش می‌دهد و در مقایسه با تکنولوژی قبلی BSI که در اغلب دوربین‌های موبایل فعلی به کار می‌رود، رنگ‌های بهتری را تولید کرده و تیزی را افزایش می‌دهد که در نتیجه گوشه‌های تصاویر و تفکیک اجسام بهتر صورت می‌پذیرد.

اولین سنسور دوربینی که سامسونگ قصد دارد از این تکنولوژی در آن استفاده نماید،‌ سنسوری 8 مگاپیکسلی با ابعاد 1/4 اینچ با نام  S5K4H5YB می‌باشد که شاید در پرچمدار بعدی این شرکت یعنی گلکسی اس 5 مورد استفاده قرار گیرد.

به نظر می‌رسد که کمپانی‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش میزان مگاپیکسل تنها راه بهبود کیفیت عکس برداری نیست و باید از فناوری‌های جدیدی برای ارائه سنسورهای بهتر استفاده نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات