پنج دلیل برای مهاجرت از اندروید به آیفون 5s

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
اندروید پلتفرمی دوست‌داشتنی‌ است، چرا که قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران کنجکاو و جست‌وجوگر خود قرار می‌دهد. اما گاها این پلتفرم قادر به برآورده کردن برخی از انتظارات کاربران نیست و این انتظارات را می‌توان دلایلی برای مهاجرت به دنیای اپل نامید. در ادامه به بررسی پنج دلیل عمده برای مهاجرت از اندروید به آیفون خواهیم پرداخت.
تبلیغات

روز گذشته دلایل مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی را برشمردیم و حالا نوبت آن رسیده که به آن سوی ماجرا نگاهی بیندازیم.

iOS 7

اگرچه شاید بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی آی‌تی انقلاب جانی‌آیو را در مورد تغییر رابط کاربری iOS 7 سطحی، تکراری و بی‌مصرف بنامند، اما اگر منصفانه‌تر به آن بنگریم، این طراحی سنت‌های موجود در رابط کاربری آیفون را که بسیار ساده و یکنواخت بود، تغییر داده است. تغییرات رخ داده در رابط کاربری iOS 7 همچون انقلابی است که پس از پیوستن Mathias Duarte به تیم طراحی اندروید در سیستم‌عامل گوگل رخ داد و کاربران بسیاری را به‌سوی خود جذب کرد. اما این‌بار اپل با تنوع بخشیدن، دوران جدیدی را در تاریخ سیستم‌عامل خود رقم زده است که شاید برای اشخاص تنوع‌طلب بسیار جالب باشد.

iMessage

برای اشخاصی که نیاز به ارتباط برای ساعات طولانی از شبانه روز را دارند و انجام مکالمات ویدئویی بخشی جدانشدنی از زندگی روزانه آن‌ها است، شاید بهترین گزینه استفاده از iMessage باشد. هرچند گوگل با ارائه اپلیکیشن Hangout سعی در پر کردن این خلا در اکوسیستم خود دارد، اما هنوز قادر به ارائه خدمات مناسب و پایداری همچون iMessage اپل نیست. لازم به ذکر است که این اپلیکشین علاوه بر ارائه قابلیت برقراری مکالمات ویدئویی، امکان ارسال MMS، پیام‌های گروهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین

امروزه یکی از بزرگترین کاربردهای دوربین‌های موجود بر روی گوشی‌های تلفن همراه، ثبت تصاویر و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از جمله Instagram ‌است. اما نسخه‌ی اندروید این اپلیکیشن دارای مشکلاتی در فشرده سازی تصاویر است چراکه تصاویر ثبت شده را با کیفیت بدی در اینستاگرام ثبت می‌کند. این مشکل یکی از نقاط ضعف اپلیکیشن فوق‌الذکر است که فقط در نسخه‌ی اندروید آن مشاهده شده است و می‌توان آن را یکی از نقاط تاریک در مورد اندروید برای دوست‌داران این شبکه‌های اجتماعی نامید.

مطمئنا سنسور برخی از دوربین‌های موجود برروی گوشی‌های اندرویدی بسیار قوی‌تر از دوربینی است که برروی آیفون تعبیه شده است، اما کیفیت یک عکس فقط بستگی به سخت‌افزار گوشی ندارد، چراکه رابطه‌ و تعامل سخت‌افزار پردازش تصویر و اپلیکیشن‌های توسعه داده شده نیز نقش مهمی در تصویر خروجی ایفا می‌کنند. از اینرو می‌توان علت کیفیت بالای تصاویر ثبت شده در آیفون را حاصل وجود پردازنده‌ی سیگنال تصاویر (ISP) دانست، که به مدد آن آیفون قادر است با تمام اپلیکشین‌های عکس‌برداری به‌خوبی کار کند.

 5c را انتخاب کنیم یا نه...؟

محصول جدید اپل با بدنه پلی‌کربنات (نوعی پلاستیک) بسیاری را شیفته خود کرده است! چراکه اپل با عاریه گرفتن این زیبایی از سری گوشی‌های لومیا، زیبایی و شادابی را در گوشی‌های خود دمیده است. شاید نکته‌ی مثبت این گوشی را در ترکیبی از قابلیت‌های ظاهری و درونی آن دانست چراکه این گوشی شانس برخورداری از طرح‌ها ورنگ‌های زیبا را توام با کارکرد و قابلیت بالای iOS در اختیار شما قرار می‌دهد.

با این حال امکانات و سخت‌افزار اغوا کننده‌ی موجود در آیفون 5s که شامل پردازنده‌ی A7 و همچنین قدرت پردازشی بالای تصاویر این گوشی است، بخشی از طرفدارن زیبایی 5c را مجاب به خرید این گوشی می‌کند. هرچند شاید برخی از این خریداران که علاقه به تنوع و زیبایی رنگ‌های 5c دارند، قاب‌های رنگین را برای گوشی 5s خود انتخاب نمایند.

 سایز

آیا تا حال توجه کرده‌اید که چرا بانوان بیش از همه به آیفون علاقمندتر هستند؟ جواب این سوال بسیار ساده است، سایز گوشی. به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی، بانوان دارای دست‌ها و انگشتان کوچکتری نسبت به آقایان هستند که این عامل آیفون را تبدیل به گوشی محبوب آنها می‌کند.

مطمئنا تماشای تصاویر و ویدئوها در یک صفحه‌ی نمایش بزرگ لذت خاصی دارد، اما کار با یک گوشی بزرگ در طولانی مدت برای بانوان خسته کننده و در برخی مواقع آزار دهنده خواهد بود.

اگر شما نیز دلایلی مضاف بر موارد فوق برای مهاجرت از اندروید به آیفون دارید، ما و دوستان خود را از آن‌ها آگاه کنید. نظر شما در مورد موارد مطرح شده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات