سه اپلیکیشن Caller ID برای اندروید

سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اندروید دارای سرویس کالر آی‌دی است؛ اغلب کاربران هم به همین ویژگی پیش‌فرض بسنده می‌کنند. اما اگر شما به دنبال اپلیکیشن‌های کالر آی‌دی بهتری هستید.
تبلیغات

تمام سیستم‌عامل‌های موبایل مدرن، دارای سرویس کالر آی‌دی هستند. اکثر کاربران نیز به همین سرویس راضی هستند. اما اپلیکیشن‌هایی در فروشگاه گوگل‌پلی وجود دارد که کالر آی‌دی را به سطحی بالاتر می‌برند. با اینکه بعضی از این اپلیکیشن‌ها واقعاً بد هستند اما در ادامه با سه نمونه از بهترین‌ اپلیکیشن‌های کالر آی‌دی آشنا خواهیم شد.

بهترین اپلیکیشن اندروید

Contactive

یکی از بهترین کالر آی‌دی‌های موجود در فروشگاه گوگل‌پلی! Contactive، برای بهبود تجربه کاربری شما طراحی شده است. این اپلیکیشن به کمک شبکه‌های اجتماعی، وب و سایر منابعی که شما معرفی می‌کنید، اطلاعات دقیق‌تری درباره کسانی که با شما تماس می‌گیرند ارائه می‌کند. Contactive با برخوداری از اطلاعات و شماره تلفن‌ میلیون‌ها تجارت در سراسر دنیا به شما این امکان را می‌دهد که پیش از پاسخ دادن به تماس، هویت تماس‌گیرنده را تشخیص بدهید.

Contactive

علاوه بر کالر آی‌دی، Contactive با دسترسی به منابع مختلف، اطلاعات لیست تماس‌های شما را بروز نگاه می‌دارد. به این ترتیب هیچ‌گاه یک شماره قدیمی را ذخیره نخواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های Contactive، ارائه لیستی به نام Cheat Sheet است. هرگاه شخصی با شما تماس بگیرید، اپلیکیشن به وسیله ،Cheat Sheet اطلاعاتی درباره آن شخص به شما ارائه می‌دهد.

Contactive

اپلیکیشن Contactive رایگان است و ثبت‌نام در آن به کمک نام‌کاربری گوگل‌پلاس یا فیس‌بوک امکانپذیر می‌باشد.

TrueCaller

اگر به دنبال جایگزینی برای اپلیکیشن Contactive می‌گردید، به چند دلیل TrueCaller گزینه بسیار مناسبی است.

True Caller

اول اینکه TrueCaller همچون اپلیکیشن قبل، مجموعه‌ای در حدود ۹۵۰ میلیون شماره تلفن در اختیار دارد؛ که به معنی شناسایی اغلب شماره‌های تجاری در سراسر دنیا است.

دوم اینکه این اپلیکیشن نیز، برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر از شبکه‌های اجتماعی بهره برده و تمام داده‌های به دست آمده را در یک مکان به شما نمایش می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های منحصربفرد TrueCaller امکان توییت کردن به کمک تلفن است.

Current Caller ID

بر خلاف دو اپلیکیشن دیگر، Current Caller ID توسط شرکت تجاری WhitePage طراحی و ساخته شده است. از این رو به کاربران اجازه دسترسی کامل به دایرکتوری WhitePage با ۳۰۰ میلیون شماره را می‌دهد. Current Caller ID نیز، اطلاعات تکمیلی خود را از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کند. علاوه بر این، اخبار و اطلاعاتی درباره منطقه و آب‌و‌هوای موقعیت فرد که در حال گفتگو با وی هستید به شما نمایش داده می‌شود.

Current Caller ID

در نگاه اول این ویژگی آنچنان مفید به نظر نمی‌رسد. اما صبر کنید! اگر قصد داشته باشید به ملاقات آن شخص بروید چه؟ در این مواقع، اطلاع از اخبار و شرایط جوی آن منطقه مسلماً خوب خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Current Caller ID، امکان دریافت پیام‌کوتاه و ارائه خلاصه گزارش درباره تماس‌ها و پیام‌ها است.

امیدواریم این اپلیکیشن‌ها برای شما مفید باشند. اگر برای دانلود کردن اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی، با مشکل مواجه شده‌اید، به مقاله «ساده‌ترین روش دانلود نرم‌افزار‌های اندروید از گوگل پلی برای کاربران ایرانی» مراجعه نمایید.

تجربه‌ کاربری خود را درباره این اپلیکیشن‌ها با دوستانتان به اشتراک بگذارید. آیا اپلیکیشن‌های دیگری می‌شناسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات