پردازنده 64 بینی Exynos سامسونگ در مرحله نهایی طراحی است

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
کمی پس از معرفی آیفون 5s  و پردازنده A7 که اولین سیستم-روی-یک-چیپ 64 بیتی جهان به شمار می‌رود، مدیرعامل سامسونگ نیز اعلام کرد که پرچمدار بعدی این شرکت به پردازنده 64 بیتی مجهز خواهد شد. او همچنین گفت که از مدت‌ها قبل برروی طراحی پردازنده 64 بیتی کار کرده‌اند. حال شواهدی بدست آمده که صحبت‌های او را تایید می‌کند.
تبلیغات

براساس این گزارش اولین تراشه 64 بیتی سامسونگ از سری Exynos از 4 هسته Cortex-a57 در کنار 4 هسته Cortex-a53 بهره می‌برد. این بدین معناست که این پردازنده نیز از معماری big.LITTLE آرم برای استفاده از دو جفت 4 هسته‌ای استفاده می‌کند. چهار هسته A57 دارای قدرت و بازده بسیار بالا و چهار هسته A53 مصرف انرژی پایین را ارائه خواهند کرد. احتمالا سامسونگ وعده قبلی خود مبنی بر امکان استفاده همزمان از هر 8 هسته را نیز در این پردازنده میسر خواهد کرد.

سم-موبایل ادعا کرده که شواهدی بدست آورده که نشان می‌دهند طراحی پردازنده 64 بیتی اگزینوس در مرحله پایانی است و به زودی تولید آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

به این ترتیب دنیای اندروید نیز به زودی شاهد تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به پردازنده 64 بیتی خواهد بود. گفته می‌شود، از اندروید 4.4 به بعد نیز پشتیبانی کامل از پلتفرم‌های 64 بیتی اضافه خواهد شد.

انتظار می‌رود، گلکسی اس 5 اولین تلفن سامسونگ با پردازنده 64 بیتی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات